۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81698271
T T
۰ نفر
دادگاه بهار دو متهم را به هدیه كتاب قوانین منابع طبیعی محكوم كرد

همدان- ایرنا- رییس اداره حقوقی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: شعبه یكم دادگاه كیفری شهرستان بهار دو متجاوز به منابع طبیعی را به دو سال حبس و خرید و اهدای كتاب مجموعه قوانین منابع طبیعی به كتابخانه یك روستا محكوم كرد.

علیرضا قاسمی مجاهد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: اواخر اردیبهشت ماه سالجاری گزارشی مبنی بر تخریب سازه های آبخیزداری (سیل بند) و سرقت مصالح آن توسط چهار نفر از اهالی روستای حسین آباد عاشوری بهار به یگان حفاظت منابع طبیعی ارسال شد كه با حضور محافظان منابع طبیعی در محل ، سرقت تایید شد.

وی اضافه كرد: پس از بررسی های صورت گرفته و تحقیقات محلی چهار سارق شناسایی شده و پرونده قضایی برای آنها تشكیل شد.

وی اظهار كرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد كه این افراد با تخریب سازه و بیرون آوردن مصالح از آنها برای ساخت بنا استفاده كرده اند.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی استان همدان بیان كرد: شعبه یكم دادگاه كیفری بهار پس از بررسی ابعاد پرونده دو نفر از متهمان را تبرئه و دو نفر از محكومان را نیز مجازات كرد.

وی افزود: طبق رای دادگاه با استناد به مواد قانونی 23 و 24 قانون مجازات اسلامی هر یك از متهمان به تحمل دو سال حبس تعزیری و خرید دو جلدكتاب با مضمون مجموعه قوانین منابع طبیعی و اهدای آن به كتابخانه روستای حسین آباد عاشوری از توابع شهرستان بهار محكوم شدند.

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی استان همدان دقت نظر، توجه و حساسیت ویژه مرجع قضائی به موضوعات محیط زیست و منابع طبیعی را ستود و این اقدام قضائی را در تنویر افكارعمومی بسیار مهم ارزیابی كرد.

قاسمی مجاهد گفت: منابع طبیعی جزو انفال بوده و متعلق به عموم مردم است و ملك شخصی افراد نیست تا درآن هرگونه دخل و تصرفی انجام دهند.

استان همدان دارای 905 هزار هكتار اراضی ملی است كه 42 هزار و 566 هكتار از آن شامل جنگل های دست كاشت و طبیعی است.

7526/1181

سرخط اخبار استان‌ها