۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۹
کد خبر: 81683464
T T
۰ نفر
بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كاشي و سراميك هفته آينده برگزار مي شود

تهران - ايرنا -صنعتگران، توليدكنندگان و فعالان اقتصادي حوزه صنايع و تجهيزات كاشي، سراميك و چيني بهداشتي كشورمان به همراه شركت هاي خارجي، از 29 تير تا يكم مردادماه در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران گردهم مي آيند تا ضمن تبادل اطلاعات با يگديگر و ارائه نوين ترين توليدات خود، در جريان پيشرفت هاي اين حوزه نيز قرار گيرند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از ستاد خبري بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كاشي، سراميك و چيني بهداشتي (CERAFAIR-2015)، در اين نمايشگاه بيش از 250 شركت داخلي و خارجي از جمهوري اسلامي ايران و 8 كشور خارجي، نوين ترين توليدات و تجهيزات مرتبط به اين صنعت را ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار خواهند داد.

بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كاشي، سراميك و چيني بهداشتي (CERAFAIR-2015)، امسال شاهد حضور و مشاركت 200 شركت و واحد صنعتي داخلي و 50 شركت خارجي از كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، چين، جمهوري چك ، آلمان، هلند، بلغارستان و كره جنوبي است.

استقبال از بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كاشي، سراميك و چيني بهداشتي امسال به حدي بوده كه سالن هاي تحت پوشش نمايشگاه از چند ماه قبل بصورت كامل تكميل و حدود يكصد شركت نيز براي حضور در اين نمايشگاه در نوبت رزو قرار گرفت.

براساس اين گزارش، تعداد شركت هاي خارجي در نمايشگاه امسال نسبت به سال گذشته، بيش از 15 درصد افزايش يافته است.

اين نمايشگاه در فضائي به مساحت بيش از 32 هزار متر مربع و در 7 گروه كالايي؛ كاشي و سراميك، ماشين آلات و تجهيزات، چيني بهداشتي، رنگ و لعاب، مواد اوليه، پخت سوم و شيرآلات، سرويس هاي بهداشتي، پخش كاشي و نشريات مرتبط برگزار خواهد شد.

بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كاشي، سراميك و چيني بهداشتي در مجموعه شرقي محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران و در سالن هاي 6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-27 و سري سالن هاي 25 برگزار مي شود.

برگزاري هشت نشست تخصصي و كارگاه علمي با حضور اساتيد، كارشناسان و صنعتگران حوزه كاشي و سرراميك و حضور چند هيات اقتصادي و بازرگاني از كشورهاي منطقه خاورميانه در محل نمايشگاه، برخي از برنامه هاي جانبي بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كاشي و سراميك تهران خواهد بود.

شناسائي بازارهاي جديد صادراتي، افزايش صادرات، معرفي ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل اين بخش صنعتي كشور، برنامه ريزي براي رفع مشكلات، موانع و نقاط ضعف موجود اين صنعت، ايجاد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي، ايجاد زمينه اشتغال و كارآفريني، آشنايي دست اندركاران با محصولات، نوآوري ها و ظرفيتهاي موجود، ايجاد فضاي رقابتي سالم ميان توليدكنندگان داخلي براي ارتقاء كيفيت توليد و ايجاد ارتباط مستقيم و رو در رو ميان توليدكنندگان و مصرف كنندگان از مهمترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.

بر اساس اعلام انجمن صنفي توليدكنندگان كاشي و سراميك؛ در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران چهارمين توليدكننده و همچنين چهارمين صادر كننده بزرگ كاشي و سراميك جهان است. چين، برزيل و هند، كشورهاي هستند كه در توليد و صادرات اين صنعت رتبه هاي اول تا سوم را در اختيار دارند.

اين گزارش مي افزايد: شركت ها، كارخانه ها و واحدهاي صنعتي كشورمان سالانه بيش از 500 ميليون مترمربع كاشي و سراميك توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي كنند كه از اين مقدار، سالانه بيش از 115 ميليون مترمربع با ارزآوري 460 ميليون دلار به ديگر كشورها صادر مي كنند.

در اين صنعت هم اكنون بيش از 380 هزار نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم اشتغال دارند كه اين رقم با احداث و راه اندازي واحدهاي جديد توليدي در سال هاي آينده افزايش خواهد يافت.

در يك دهه اخير احداث و راه اندازي واحدهاي جديد توليدي صنعت كاشي و سراميك كشور دو و نيم برابر افزايش يافته است.

بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كاشي، سراميك و چيني بهداشتي(CERAFAIR-2015) از بيست و نهم تيرماه تا يكم مرداد ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقمندان خواهد بود.

اقتصام(1) 1836**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد