۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۸:۳۲
کد خبر: 81667853
T T
۰ نفر
جشنی كه دست ها برای كمك در آن نمی لرزید/ فرصتی برای تكمیل نیكی ها

سنندج – ایرنا – برای كمك به كسانی كه به خاطر یك سهل انگاری به پشت میله های زندان افتاده اند در جشن گلریزان دست ها نمی لرزد و سخاوت به اوج خود می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم و مسوولین كنار یكدیگر لحظاتی از بخشش را به نمایش می گذارند و همدلی و همزبانی دولت و ملت را به صحنه عمل می كشند.
هر كس به وسع خود گامی برای آزادی یك دربند بر می دارد و به دیگران انرژی وصف ناپذیری برای دستگیری هم نوع می دهد.
جشن گلریزان جشن محبت و از خودگذشتگی مردم كُردستان را بار دیگر نشان داد مردمی كه به گفته نائب رییس ستاد دیه كشور، رهگذران و مسافران غریبه را نیز با كلمه 'عزیزكم' بدرقه می كنند.
اشك ها و لبخندها با سخاوت و محبت تركیب شدند تا امید را به خانه چند خانواده چشم انتظار برگردانند.
برگزاری چنین محفلی در قلب ماه مبارك رمضان بر فضای معنوی افزود و امكانی را فراهم كرد كه مردم با زبان روزه ثواب و كار نیك را كامل كنند.
رییس دادگستری استان كردستان در این جشن گفت: كمك به آزادی زندانیان غیرعمد به نوعی زكات ما است.
علی اكبر گروسی افزود: نشاندن لبخند بر لبان افراد نیازمند، گره گشایی از كار نیازمندان است كه معصومین تاكید كرده اند پاداش آن بهشت است.
وی با اشاره به اینكه این جشن توانسته بخش بزرگی از مشكلات زندانیان مالی غیرعمد را حل كند، اظهار كرد: هر ساله میزان كمك ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
او با بیان اینكه سال گذشته دادگستری كردستان تلاش زیادی برای رفع نگرانی مردم به وسیله جلوگیری از اطاله دادرسی داشته است، ادامه داد: 226 هزار پرونده در سال 93 تشكیل شده است اما 229 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است كه شامل برخی از پرونده های سال 92 هم می شود.
گروسی گفت: بر اساس آمارها میزان صلح و سازش در استان كردستان با وجود اینكه استانی فرهنگی محسوب می شود، پایین بوده است.
وی افزود: گذشت و صلح بسیاری از مشكلات یك زندانی را كه درگیر آن است، حل می كند.
او تاكید كرد: دادن آگاهی به مردم در حوزه های حقوقی همانند حوزه بهداشت ضروری است.
گروسی گفت: اطلاع رسانی و آموزش در زمینه حقوقی در مطبوعات محلی كردستان دیده نمی شود.
نایب رییس ستاد دیه كشور نیز در این جشن گفت: دین چیزی غیر از دوست داشتن و محبت نیست و ما تلاش می كنیم تا پدر یك خانواده به آغوش گرم خانواده خود برگردد.
علی اكبر یساقی افزود: در حالی كه 156 نفر در سال 92 با كمك ستاد دیه آزاد شده اند در سال گذشته هشت هزار نفر از طریق كمك های مردمی آزادی خود را به دست آوردند.
وی ادامه داد: در طول 25 سال، بیش از 85 هزار زندانی مالی غیرعمد با كمك مردم از زندان ها آزاد شدند.
وی با اشاره به اینكه راه اصلی رعایت قانون است، اظهر كرد: اصل بر این است كه ما بی احتیاطی و بی مبالاتی نكنیم.
نماینده ولی فقیه در كردستان، استاندار كردستان، فرماندار سنندج، رییس دادگستری كردستان، مجموعه دادسرا، فرمانده و جانشین فرمانده نیروی انتظامی، شورای شهر و شهردار سنندج برخی از مسوولین و دستگاه ها بودند كه در كنار مردم برای كمك به آزادی زندانیان هر كدام از یك میلیون تا 15 میلیون تومان اهدا كردند.
فضای پر از معنویتی كه در قالب دستگیری و كمك به هم نوع در جشن گلریزان ایجاد شده بود را می شد با كمك پخش زنده شبكه استانی كردستان و یا رادیوی سنندج با جمعیت بیشتری از هموطنان استان در میان گذاشت.
از طریق این رسانه ها، می شد برای دایره گسترده تری از همشهریان فرصت شركت در این ضیافت الهی را فراهم كرد تا آنها نیز از این ثواب بی بهره نشوند و زندانیان كمتری در پشت میله های زندان بمانند.ك/4
6108/1904

سرخط اخبار استان‌ها