۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81650085
T T
۰ نفر
برنامه دولت برای جلوگیری از لغو كنسرت ها/جنتی:مصوبه دخالت ناجا اصلاح  می شود

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسه ای مشترك با وزیر كشور در هفته آینده خبر داد و گفت: در این جلسه قرار است در این زمینه (لغو كنسرت ها) تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی جنتی امروز (چهارشنبه) بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص لغو مكرر كنسرت ها در كشور گفت: بعضی از مصوبات قبلی دولت به نیروی انتظامی اجازه می دهد كه اداره اماكن در برخی جاها دخالت كند كه در حال اصلاح آن مصوبه هستیم.

وی ادامه داد: می خواهیم كسی نتواند از برگزاری مراسمی كه وزارت ارشاد به آن مجوز داده است ، جلوگیری كند و كسی نتواند كنسرت ها را لغو كند.

جنتی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اجاره دادن تالارهای بنیاد رودكی، با تاكید بر اینكه این بنیاد تالارهای زیادی ندارد گفت: این تالار چون به سمت خودكفایی پیش می رود و خیلی متكی به اعتبارات دولتی نباشد، تعرفه ای برای اجاره دادن این سالن ها دارد كه طبق آن عمل می كند و علی رغم این تعرفه ها، ما سالانه ها به آن كمك می كنیم تا بتواند هزینه هایش را پوشش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نظارت بر این بنیاد افزود: بنیاد رودكی یك بنیاد كاملا قانونی با هیات امنا و هیات مدیره دارد و ترازنامه آن مورد تصویب قرار می گیرد و این مسایل رعایت می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه نظارت وزیر بر معاونت هنری وزارتخانه كم شده است و مثلا تالار وحدتی كه زمانی بهترین موسیقی ها در آن اجرا می شد، الان هر نوع موسیقی از جمله پاپ در آن اجرا شود، گفت: در طول یك سال اخیر موسیقی پاپ اصلا اجرا نشده است و تنها در دهه فجر سال 92 یك سری موسیقی پاپ در آن اجرا شد و بعد از آن موسیقی های سنتی اجرا شده و اخیرا دو اركستر سمفونیك تهران و ملی در تالار وحدت راه اندازی شده است.



سیام**9189**9132**1553
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ