۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81643806
T T
۰ نفر
مديرعامل منطقه آزاد: مشكل آب روستاهاي قشم تا شش ماه آينده حل مي شود

قشم - ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از حل مشكل آب شرب مورد نياز روستاهاي جزيره قشم تا شش ماه آينده خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي منطقه آزاد قشم، حميد رضا مومني در ديدار با امامان جمعه اهل سنت جزيره قشم گفت: با توجه نزديك شدن به ماه رمضان، روزانه چهار هزار و 500 متر مكعب آب توليدي شركت مپنا و تا دو هفته آينده پنج هزار متر مكعب آب از آب شيرين كن كووه اي وارد مدار شبكه روستايي مي شود.

وي با اشاره به برنامه احياي كشاورزي در قشم، افزود: با تامين آب ارزان، استفاده از فناوري روز و كشت هاي گلخانه اي در نظر داريم كشاورزي اين منطقه را به عنوان يك اقدام مهم اقتصادي احيا كنيم.

مومني اظهار كرد: ايجاد شهرك شيلاتي با هدف افزايش اشتغال جوانان، توسعه فعاليت هاي اقتصادي صيادان و جذب سرمايه گذاران واقعي در اين صنايع از جمله برنامه هاي اين سازمان به شمار مي رود و اين موضوع در نشست معاون وزير كشاورزي و رييس سازمان شيلات كشور نيز بررسي شده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم يكي از مشكلات اين جزيره را تصرفات اراضي ملي و دولتي عنوان و اضافه كرد: علماي ديني بايد به عنوان يكي از مهمترين دغدغه هاي خود، مردم را از ورود به اين حوزه بر حذر دارند.

وي ادامه داد: واگذاري زمين به جوانان براي ايجاد سرپناه زندگي و احترام به حقوق واقعي افراد داراي سند مالكيت زمين، در دستور كار سازمان منطقه آزاد قرار دارد اما با متصرفان اراضي ملي و دولتي براساس تاكيدات رهبر معظم انقلاب و صراحت قانون با جديت برخورد مي كنيم.

مومني با اشاره به نقش اصلي فعاليت مناطق آزاد كشور، گفت: باوجود گذشت بيش از 23 سال از عمر منطقه آزاد قشم، هيچ يك از اهداف مهم تاسيس آن شامل توليد، صادرات و انتقال فناوري و دانش مهارت هاي اقتصادي به داخل سرزمين اصلي محقق نشده است.

امام جمعه اهل سنت شهر قشم نيز با اظهار رضايت از برنامه هاي اعلام شده مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، آمادگي امامان جمعه براي همكاري در اين برنامه ها را اعلام كرد.

شيخ عبدالرحيم خطيبي اضافه كرد: عقل اقتضا مي كند كه هم مردم و هم سازمان منطقه آزاد براساس دستور دين، با حُسن همجواري و همدلي در مسير توسعه همه جانبه حركت كنند.

امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد: مردم در حوزه هاي مختلف از جمله زمين آبا و اجدادي خود، آب آشاميدني، راه، اشتغال مشكلاتي دارند و مسوولان با انجام وظايف قانوني خود و رعايت احترام به مردم مي توانند نام نيكي از خود در راه خدمت به مردم اين منطقه به يادگار بگذارند.

به گزارش ايرنا، تامين آب آشاميدني يكي از مشكلات اصلي مردم جزيره قشم محسوب مي شود و مردم اكثر روستاهاي اين جزيره بايد براي تامين آب آشاميدني خود ابتدا كوپن خريداري و بر اساس يك سهيمه بندي محدود و پرداخت هزينه هاي حمل، آب خود را تهيه و مصرف كنند.

به گفته مسوولان امر، با وجود احداث شبكه آبرساني به روستاها و نقاط مختلف اين جزيره، تاكنون آب مورد نياز شبكه هاي احداث شده تامين و آب شرب به خانه ها انتقال نيافته است.

در سهميه بندي تعريف شده و محدود آب آشاميدني روستاهاي اين جزيره براي هر خانوار چهار مترمكعب آب با قيمت هر مترمكعب 11 هزار ريال در نظر گرفته مي شود كه بايد به اين ارقام هزينه هاي انتقال آب را نيز اضافه كرد و در مجموع چهار مترمكعب آب آشاميدني در درب منزل براي هر خانوار روستايي قشم چيزي در حدود 270 هزار ريال تمام مي شود.

2090/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها