۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰:۴۳
کد خبر: 81630039
T T
۰ نفر

سفیرعربستان: نخست وزیر لبنان به ریاض می رود

۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰:۴۳
کد خبر: 81630039
سفیرعربستان: نخست وزیر لبنان به ریاض می رود

بیروت – ایرنا – سفیرعربستان در لبنان اعلام كرد كه تمام سلام نخست وزیر این كشور برای تشكر از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی به ریاض سفر می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، علی عواض عسیری گفته است كه تمام سلام در سفر قریب الوقوع خود به عربستان با ملك سلمان دیدار تا مراتب تشكر دولت لبنان از وی برای هبه تسلیحاتی به ارتش لبنان و مواضع مقامات پادشاهی سعودی در خصوص لبنان و ملت آن درهمه زمینه ها را تقدیم كند.

وی افزود: سفر نخست وزیر لبنان به ریاض در شرایط سخت تحولات منطقه صورت می گیرد و نشانگر اهمیت ادامه مشورت های بین مقامات دو كشور و تبادل آرا و افكار به ویژه در خصوص این مرحله منطقه است.

سفیرعربستان اضافه كرد: وزیران عضو هیات رسمی همراه تمام سلام با همطرازان سعودی خود دیدار می كنند تا فرصتی برای تقویت ارتباط بین این وزارتخانه ها و تسهیل امور شهروندان دو كشور فراهم شود.

عسیری ادامه داد: سفر تمام سلام به ریاض تاكیدی بر روابط برادرانه و تاریخی دو دولت و ملت ، حمایت ریاض از دولت و ریاست جمهوری لبنان است.

وی گفت: پادشاهی سعودی از همه گروه های سیاسی لبنانی می خواهد برای انتخاب رییس جمهوری جدید در نزدیكترین زمان ممكن توافق كنند، گفت وگوهای داخلی فعال شود و همه منافع عالی لبنان را بر دیگر منافع ترجیح دهند تا لبنان از بحران های اطراف آن و مواضع اختلافی خارجی كه هیچ ارتباطی با آن ندارد، دور و صحنه داخلی آرام شود.

خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان