۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸
کد خبر: 81628343
T T
۰ نفر
فرماندار قزوين: مهمترين گام درمبارزه بامواد مخدر ارتقاي آگاهي ها است

قزوين - ايرنا- فرماندار شهرستان قزوين گفت: مهمترين گام در مبارزه با مواد مخدر شناخت و ارتقاي آگاهي هاي عمومي است.

به گزارش ايرنا، سيد علي موسوي روز شنبه در جلسه كميته مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوين كه با حضور دهياران و اعضاي شوراي اسلامي شهرستان قزوين برگزار شد، از شيوع پديده مصرف مواد مخدر در بين نسل جوان به عنوان يكي از توطئه هاي دشمنان ياد و افزود: امروز دشمن كه از حمله مستقيم و جنگ با كشور و ملت ايران نااميد شده با جنگ نرم و توزيع مواد مخدر در پي انحراف نسل آينده كشور است.

وي بروز بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله طلاق، سرقت و ساير بزهكاريها را ناشي از مصرف مواد مخدر در اجتماع دانست و افزود: باتوجه به ابعاد و تبعات وسيع اعتياد كه همه افراد جامعه را درگير خود مي كند، مبارزه با اين پديده خانمانسوز عزم و اراده جمعي مي طلبد.

موسوي گفت: همجواري با دو كشور افغانستان و پاكستان و قرار گرفتن در مسير ترانزيت مواد مخدر به ساير نقاط دنيا، هزينه هاي بسياري از جمله تقديم چند هزار شهيد را به كشور تحميل كرده است.

فرماندار شهرستان قزوين در ادامه با تاكيد بر لزوم افزايش مراقبت هاي اجتماعي و آگاه سازي آحاد جامعه در مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: به منظور تشويق مشاركت عمومي و عزم جمعي در پيشگيري از شيوع مصرف مواد مخدر، براساس مصوبه شوراي مبارزه با مواد مخدر از ساكنان روستاهاي پاك و عاري از مواد مخدر تجليل مي شود.

وي از بخشداران و دهياران خواست نسبت به معرفي روستاهاي پاك اقدام كنند.

موسوي با اشاره به اينكه به منظور تامين سلامت مردم و مبارزه با دخانيات، طرح جمع آوري قليان ها با قوت در استان اجرا مي شود خاطرنشان كرد: اين طرح مورد حمايت مسوولان استان است و با افرادي كه از اجراي آن تخطي كنند به شدت برخورد خواهد شد.

وي اضافه كرد: با توجه به فرا رسيدن فصل تابستان و تعطيلي مدارس، برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت جوانان از سوي دستگاههاي مسوول به ويژه آموزش و پرورش و متوليان فرهنگي ضروري است.

اين مسوول با اشاره به نقش تعاليم نجات بخش اسلام در كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي و رهنمون شدن انسان به سمت خير و صلاح اظهار داشت: حضور نسل جوان در كلاس هاي قرآني و احكام ديني مي تواند ضمن غني سازي اوقات فراغت جوانان، زمينه سعادت جامعه را فراهم كند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قزوين هم در اين جلسه از جذب نيروهاي پليس افتخاري خبر داد و خواستار همكاري بخشداران، دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاها در مبارزه با مواد مخدر و معرفي افراد واجد شرايط براي همكاري با نيروي انتظامي شد.

سرهنگ اميني با تاكيد بر لزوم آگاه سازي و آموزش عمومي براي مقابله با مواد مخدر تصريح كرد: از مجموع 743 نفر از معتادان جمع آوري شده در شش ماهه دوم پارسال 378 نفر آنان در مقطع سني 25 تا 35 سال بوده اند كه اين امر نشان مي دهد ارتقاي سطح آموزش فرزندان از سوي والدين و نهادهاي مسوول براي مراقبت از نسل جوان ضروري است.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان نيز گفت: طرح جمع آوري قليان ها در استان قزوين تاثير خوبي بر سلامت جامعه داشته است و با توجه به بروز برخي اخبار مبني بر آلوده بودن تنباكوي قليان ها به مواد مخدر خطرناك، مردم از استعمال آن حتي در محافل خصوصي هم خودداري كنند.

حجت الاسلام مختار كرمي افزود: اعضاي شورا، دهياران، فرهنگيان، روحانيان و هنرمندان از جمله اقشار تاثيرگذار در زمينه آگاه سازي مردم براي مقابله با پديده خانمانسوز اعتياد هستند.

7389/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها