۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81616845
T T
۰ نفر

پيكر پاك شهيد صادق يوسفي در قروه تشييع شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81616845
پيكر پاك شهيد صادق يوسفي در قروه تشييع شد

سنندج - ايرنا- امام جمعه شهر قروه، گفت: پيكر پاك استوار يكم حاج صادق يوسفي كه روز گذشته در نقطه صفر مرزي مريوان به درجه رفيع شهادت نايل آمد امروز پنجشنبه با حضور مسوولين و اقشار مختلف مردم شهرستان قروه تشييع شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امام جمعه شهر قروه روز پنجشنبه در اين آيين، گفت: شهيدان جانشان را در دفاع از دين، انقلاب، ولايت و ايران اسلامي تقديم كردند.

حجت الاسلام صفر علي احياء، افزود: شهيدان مدال هاي افتخاري هستند كه پيامبر اكرم (ص) اين مدال هاي افتخار را جزء خوبان امت خود ناميده است.

وي با اشاره به اينكه اين شهيد به جمع كساني پيوست كه ادامه دهنده راه سيد و سالار حضرت امام حسين(ع) است، اظهار كرد: با توجه به آغازين ماه شعبان ماه پيامبر عظيم الشان اسلام، گل ديگري از مكتب پيامبر و اهل بيت(ع) به محضر الهي پيوست كه همه مردم بر قدم ها و بازوان مرزباني نيروي انتظامي و پاسداران عزت و شرف بوسه مي نهند.

وي در ادامه گفت: اين شهيد با تقديم جان راه شهداي ديگري كه جانشان را تقديم كرده اند تا عزت و شرف كشور و نظام را حفظ كنند، ادامه داد.

امام جمعه شهر قروه به فرموده مقام معظم رهبري اشاره كرد و افزود: اگر دشمنان با چشم داشتي مرزهاي ما را تهديد كنند با پشتيباني اين سربازان آن ها را نابود خواهيم كرد.

به گفته وي مردم شهيد پرور و مقاوم شهرستان قروه مي دانند كه اين آخرين شهيد نيست و همچنان ايستاده اند و همگي از كيان اين مرز و بوم دفاع مي كنند تا پاسخ دشمنان اسلام را در هر شكلي كه وارد مي شوند بدهند.

وي ادامه داد: اگر دست از پا خطا كنند نيروي انتظامي، سپاه و ارتش ايران درسي به جهان خواهد داد تا ابديت فراموش نكنند.

حجت الاسلام احياء عظمت و اقتدار امروز ايران اسلامي را ثمره ايثار و از خودگذشتگي شهدا دانست و افزود: حفظ و حراست از انقلاب اسلامي كه حاصل تقديم هزاران شهيد گلگون‌كفن است، تنها با تبعيت محض از ولايت‌ فقيه و حركت در مسير اهداف نوراني و آموزه‌هاي شهدا امكان‌پذير خواهد بود.

وي با اشاره به رشادت و شجاعت شهداء در برقراري امنيت در جامعه و حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي، اظهار كرد: روحيه شهامت و شجاعت شهيدان برخاسته از ايمان واقعي به خداست.

حجت الاسلام احياء در پايان افزود: ما براي هميشه مديون خون پاك شهداي پر افتخار انقلاب اسلامي هستيم و اميدواريم با حفظ اقتدار و امنيت جامعه ايماني، ادامه دهنده راهشان باشيم.

رييس عقيدتي سياسي مرزباني كردستان نيز در اين آيين، با اشاره به اينكه عزت و صلابت كنوني ايران اسلامي را نعمتي به واسطه خون‌هاي پاك بر زمين ريخته است،

گفت: نگه داشتن حرمت اين خون‌هاي مطهر بر همه واجب است و ادامه راه شهدا سعادت را نصيب جامعه خواهد كرد.

حجت‌الاسلام محمدي با برشماري برخي ويژگي‌هاي شهدا خاطر نشان كرد: در روايات آمده است كه با ريخته شدن نخستين قطره خون، همه گناهان شهيد پاك مي‌شوند.

وي با اشاره به آيه 169 سوره آل عمران كه آمده است، كه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزي داده مي‌شوند، بيان داشت: خانواده شهدا نيز همانند شهدا، مشمول رزق الهي هستند.

حجت الاسلام محمدي آرامش كشور را در گرو عزت و اقتدار شهدا دانست و ابراز كرد: اگر شهدا جان به كف نمي‌گرفتند و در عرصه خوف و خطر حاضر نمي‌شدند، اينك جامعه ما در آرامش و امنيت نبود.

وي افزود: عظمت و سرفرازي كه امروز ملت ايران آن را كسب كرده و نعمت استقلال، امنيت و ولايت كه در حال حاضر وجود دارد همه مرهون شهدا است.

رييس عقيدتي سياسي مرزباني كردستان با تأكيد بر اينكه همه آحاد ملت وظيفه داريم ادامه دهنده راه شهدا باشيم، گفت: حفظ نعمت امنيت، ولايت فقيه را قدر بدانيم.

وي افزود: در حقيقت شهدا از عاشورا الگو گرفته‌ اند و رشادت‌هاي شهدا هم اكنون بر ما روشن كرده است كه بايد ادامه دهنده راه شهدا باشيم.

قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.

7345/6108

سرخط اخبار استان‌ها