۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81616401
T T
۰ نفر
11 مدرسه در سايت هاي مسكن مهر استان كرمانشاه احداث و يا در حال ساخت مي باشد

كرمانشاه - ايرنا - مديركل تجهيز و نوسازي مدارس استان كرمانشاه از احداث و در حال ساخت بودن 11 مدرسه در سايت هاي مسكن مهر استان خبر داد و گفت: 10 مدرسه از اين تعداد دولتي و يك مدرسه نيز از محل كمك فردي خير ساخته شده و يا در حال ساخت است.

مرزبان نظري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از 10 پروژه دولتي تاكنون 6 مدرسه در شهرستان هاي سنقروكليايي، كنگاور، روانسر و كرمانشاه (سه مدرسه) به بهره برداري رسيده و چهار مدرسه ديگر در شهرستان هاي صحنه، اسلام آبادغرب و كرمانشاه (دو مدرسه) نيز در حال ساخت مي باشد.

وي افزود: فرد خيري هم كه ساخت يك مدرسه را به تنهايي با هزينه 20 ميليارد ريال در شهرك سجاديه مربوط به مسكن مهر بهزيستي تقبل كرده و در حال ساخت است.

نظري همچنين با بيان اينكه عمليات اجرايي يك مدرسه 10 كلاسه نيز از محل مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب در سايت مسكن مهر دولت آباد آغاز شده و تا مهر ماه آماده بهره برداري خواهد بود گفت: استان به احداث 50 مدرسه ديگر با 500 كلاس درس در سايت هاي مسكن مهر نياز دارد.



** بيش از يكصد مدرسه نيمه تمام و در دست ساخت استان نيازمند مشاركت خيرين



مديركل تجهيز و نوسازي مدارس كرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 17 پروژه نيمه تمام و 84 پروژه در دست اجرا در استان گفت: براي تكميل و شروع به كار اين پروژه ها نيازمند مشاركت خيرين مدرسه ساز هستيم.

وي با بيان اينكه براي آغاز عمليات 84 پروژه در دست اجرا به يك هزار ميليارد ريال اعتبار نياز داريم، از صاحبان صنايع، كارخانه داران و بخش خصوصي خواست تا اداره كل تجهيز و نوسازي مدارس استان كرمانشاه را براي ساخت اين مدارس ياري كنند.

نظري ادامه داد: طبق مصوبه سازمان مركزي، هر فرد خيري كه 30 درصد هزينه ساخت يك مدرسه را تقبل كند آن مدرسه به نامش شده و مي تواند به هر اسمي كه تمايل داشت نامگذاري كند.



** اصلاح سيستم گرمايشي 1700 كلاس درس تا مهر ماه



مديركل تجهيز و نوسازي مدارس كرمانشاه همچنين با اشاره به آغاز اصلاح سيستم گرمايشي يك هزار و700 كلاس درس در استان از سال گذشته گفت: اين كار تا مهر ماه امسال انجام خواهد شد.

نظري يادآورشد: طي سال 92 بيش از دوهزار كلاس درس سيستم هاي گرمايشي آن ها اصلاح شده است، به اين ترتيب كه بخاري گازي و چكه اي در آن ها حذف و به جاي آن شوفاژ نصب و از حرارت مركزي استفاده شده است.

7458/8066

سرخط اخبار استان‌ها