۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81603861
T T
۰ نفر

دست هاي پر از كتاب/ بازديدكنندگان از نمايشگاه مي گويند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81603861
دست هاي پر از كتاب/ بازديدكنندگان از نمايشگاه مي گويند

تهران- ايرنا- بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران هر چه به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود شاهد حضور بيشتر بازديدكنندگان است مراجعه كنندگاني كه سعي مي كنند دست خالي از مصلي تهران خارج نشوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، هر چند برخي از بازديدكنندگان در باره قيمت هاي كتاب ها نظرات مختلفي دارند اما حتي قيمت بالاي برخي كتاب ها نيز نتوانسته آنان را از خريد اين محصول فرهنگي بازدارد.

در پنجمين روز از نمايشگاه بازديد كنندگان نظرات متفاوتي در خصوص خدمات، نشريات و قيمت هاي ارايه شده داشتند.

در شبستان اصلي يكي از بازديد كنندگان تبريزي در گفت و گو با ايرنا قيمت هاي ارايه شده را مناسب اعلام كرد و افزود: متاسفانه اطلاع رساني نمايشگاه كتاب ضعيف بوده و مدت 30 دقيقه طول كشيد تا غرفه مورد نظر خود را پيدا كردم.

سيد علي مير عباسي وند گفت: موضوع بندي كتاب ها وغرفه ها مناسب است اما دست يابي به آنها مشكل است انتظار داشتم دكوراسيون امسال متفاوت تر از پارسال باشد و دست يابي به غرفه ها راحت و آسان تر انجام شود.



** قيمت ها مناسب و نامناسب

يك دانشجوي دكتري نيز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا قيمت كتاب ها در نمايشگاه كتاب امسال را مناسب دانست و افزود: متاسفانه نقشه نمايشگاه رسا نيست و اطلاع رساني موضوعي نيز درخصوص كتاب ها ضعيف است .

اقدس بيگلو افزود: مراكز جستجو كم است و انتظار داشتيم امسال نسبت به سال قبل محل هاي بيشتري براي اطلاع رساني وجستجو در داخل سالن تعبيه شود.

يك دانشجو از شهرستان مهاباد افزود: تنها مشكل من اطلاع رساني نامناسب براي جستجوي كتاب ها و پيدا كردن غرفه ها از روي نقشه بود.

علي حيدري كه خود را فارغ التحصيل رشته كارشناسي جامعه شناسي معرفي كرد نمايشگاه كتاب را نسبت به سال قبل خلوت تر دانست و افزود: به نظرم نداشتن پول كافي در دست مردم و تخفيف كم كتاب ها از دلايل كاهش حضور مردم در نمايشگاه كتاب است.

ميلاد سلطان لو دانشجوي رشته الكترونيك از دانشگاه آزاد قزوين نيز گفت: قيمت ها براي دانشجويان بسيار بالا است و ما توان خريد كتاب هاي تخصصي خود را نداريم .

وي كه در سالن ناشران دانشگاهي با خبرنگار ايرنا گفت وگو مي كرد گفت: تعداد بن كتاب توزيع شده در بين دانشجويان كم است و ما بن كتاب مورد نياز خود را از بازار سياه تهيه كرده ايم .



** غرفه كودك

يكي از والدين كه براي خريد كتاب به بخش ناشران كتاب كودك مراجعه كرده بود به خبرنگار ايرنا گفت: عنوان كتاب ها نسبت به سال قبل تغييري نكرده و بيشتر غرفه ها كتاب هاي مشابهي را عرضه مي كنند.

وي نقشه ارايه شده براي راهنمايي بازديد كنندگان را تا حدي مناسب دانست و افزود: اما سيستم جستجوي نرم افزاري نمايشگاه ضعيف و ناقص است .

اميرفغاني با اشاره به برگزاري نمايشگاه ناشران كودك در محوطه و زير چادرها خاطر نشان كرد: اين مكان براي ناشران كودك مناسب نيست زيرا با بارش باران و وزش باد، گردوخاك همه جا را فرا مي گيرد و سيستم تهويه مناسبي نيز دراين محل وجود ندارد.

محمد نوقابي كه در رشته مهندسي مكانيك تحصيل مي كند با اظهار رضايت از خدمات عمومي در نمايشگاه افزود: به نظرم بايد زمان برگزاري نمايشگاه بيشتر و تخصصي تر شود تا بتوان به راحتي و سهولت از همه محصولات ديدن كرد.

در بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران آثار بيش از 2800 ناشر خارجي به نمايش در آمده است.

در اين نمايشگاه 165 هزار كتاب خارجي به نمايش گذاشته شده است.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران همچنين دو هزار و 450 ناشر داخلي در دو هزار و 160 غرفه كتاب هاي خود را در معرض علاقه مندان قرار مي دهند.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي تهران كه روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلي تهران آغاز به كار كرده تا 26 اردبيهشت از ساعت 10 تا 20 به روي بازديد كنندگان داير است.

فراهنگ **1293**ن.پ** 1569

سرخط اخبار فرهنگ