خانه ما نمایشگاه کتاب است ۵۰۰جلد کتاب داریم/ دوست بی‌کلک کتاب

تهران- ایرنا- آنها که در خانه خود کتابخانه دارند حتما سری به نمایشگاه می‌زنند، شاید برای تکمیل، شاید هم برای خرید جیدید یا ارزان‌تر؛ آنها هم که ندارند شاید الگو بگیرند که گوشه اتاقشان کتابخانه‌ای با چند جلد درست کنند و هرسال بیایند نمایشگاه و کتاب بخرند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در آخرین روزهای فعالیت خود، یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد این اذحام به حدی است که بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه برای تردد خود در شبستان مصلای تهران در برخی اوقاف با مشکل مواجه هستند.

پیام فرهنگی و علم دانش از افتخارات اسلام است، کتاب پاسخگوی نیازهای بشری است، استقبال از نمایشگاه کتاب کم‌‍نظیر است، کتاب چراغ راه در تاریکی انسان است و پدرم آرزوی داشتن کتابخانه در منزل بود که محقق شد از جمله سخنان برخی بازدیدکنندگان نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران است.

خانه ما نمایشگاه کتاب است ۵۰۰جلد کتاب داریم/ دوست بی‌کلک کتاب

تمدید دور از انتظار نیست

بر پایه گزارش میدانی خبرنگار ایرنا علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از یک طرف و طبق اعلام قبلی امروز شنبه - ۲۹ اردیبهشت- آخرین روز فعالیت نمایشگاه کتاب است و تا ساعتی دیگر پرونده سی و پنجمین نمایشگاه تهران بسته خواهد شد، استقبال مردمی کم‌نظیر است و احتمال تمدید فعالیت تا روز یکشنبه نیز دور از انتظار نیست.

جمعیت حاضر در شبستان مصلای امام خمینی (ره) روز جمعه و یک روز باقیمانده به پایان نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران به حدی بالاست که سبب افزایش دما در سالن شده و برخی که تحمل گرما را ندارند در گوشه‌ای بر لبه سکوها نشسته و برای خنک کردن خود با تکه‌ای مقوا و برخی آب خنک می نوشند.

خانه ما نمایشگاه کتاب است ۵۰۰جلد کتاب داریم/ دوست بی‌کلک کتاب

کتاب و کتابخوانی عامل آگاهی و پیشرفت جامعه

یکی از برداران اهل سنت و بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، علم و دانش را نعتی گرانبها از سوی خداوند برای بشریت عنوان کرد و گفت: هر دین و مذهبی پیامی یا تکیه‌گاهی برای خود دارد، اما دین مبین اسلام افتخار دارد که اولین پیام خود فرهنگی و توصیه به علم و دانش است.

وی اظهار داشت: یکی از برجسته‌ترین پیام‌های فرهنگی اسلام آیات «اقراباسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرا و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم» است؛ در این آیه جامعه بشری نسبت به علم و دانش، فرهنگ و تمدن و ارزش دانش توصیه می شوند که از اهمیت خاصی برخوردار است.

این بازدیدکننده نمایگشاه ادامه داد: یکی از نیازهای هر جامعه ای برای پیشرفت و ترقی رفتن به سمت علم و دانش است، عاملی که سبب توسعه و پیشرفت می شود، زیرا هر جامعه‌ای به علم و دانش مسلط باشد قطعا در تمامی عرصه‌ها نیز پیشرفته تر و شکوفاتر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه کتاب را در یک جمله معنا کنید، گفت: کتاب ارزشمندترین و مهمترین معلم هر انسان است یا به عبارتی کتاب چراغ راه تاریکی انسان است که سبب پیشرفت و رسیدن به مقصد خواهد شد.

خانه ما نمایشگاه کتاب است ۵۰۰جلد کتاب داریم/ دوست بی‌کلک کتاب

استقبال مردم کم نظیر است

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب که خود را دانشجوی رشته گرافیک تهران معرفی کرد با بیان اینکه استقبال قابل توجه ای از این دوره نمایشگاه صورت گرفته است، گفت: استقبال مردمی از نمایشگاه کتاب کم نظیر است که جای شکر دارد. بهترین و کامل ترین جمله ای که می توان به آن اشاره کرد بیان حضرت آقا است که می فرمایید «هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد»

خانه ما نمایشگاه کتاب است ۵۰۰جلد کتاب داریم/ دوست بی‌کلک کتاب

ازدحام جمعیت حاضر در نمایشگاه بهتربن بیان برای افزایش کتابخوان است

از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز که خود را دانشجوی مقطع دکتری معرفی کرد، گفت: خداوند را شاکرم که با گذشت هر سال بر جمعیت کتابخوان و علاقه‌مندان به کتاب در کشور بیشتر می شود که ازدحام و شلوغی جمعیت امروز در نمایشگاه کتاب بهترین استدلال برای این مهم است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بازدید سال گذشته از نمایشگاه کتاب گفت: یکی از فرمایشات ایشان در بازدید از نمایشگاه کتاب سال گذشته کاهش قیمت کاغذ و کتاب برای ایجاد انگیزه و رفتن به سمت کتاب است که امیدوارم مسئولان امر واقعا تدابیری بیاندیشند و امیدوارم با تولید کاغذ داخلی قیمت کتاب هم کاهش یابد.

این بازدیدکننده ادامه داد: قیمت کتاب‌ها افزایش یافته است، البته تلاش هایی برای کاهش قیمت و کنترل آن صورت می گیرد اما کافی نیست و امیدوارم این تلاش ها به ثمر برسد و سبب کاهش قیمت شود زیرا که کاهش قیمت کتاب در نهایت منجر به افزایش کتابخوان و توجه به کتاب خواهد شد.

دوست بی کلک کتاب

وی گفت: نقش و جایگاه کتاب در خانواده های ایرانی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است به حدی که یکی از آرزوهای پدرم اختصاص یک اتاق به کتاب بود که خداروشکر این آرزو برآورده شد و پدرم بیشتر اوقات در حال مطالعه است.

این دانشجوی مقطع دکتری اظهار داشت: توجه بیش از حد پدرم به کتاب و کتابخوانی سبب توجه اهل خانواده به کتاب شده است به حدی که بهترین تفریح زندگی ما مطالعه شده است زیرا که بهترین دوست بی کلک و همراه انسان کتاب است.

وی مهمترین علت حضور خود در نمایشگاه کتاب را خرید سفارشات کتاب‌های مورد علاقه اهل خانواده به خصوص پدر خانواده برای تکمیل کتابخانه‌مان است. ما در خانه یک نمایشگاه کتاب داریم ، هم اکنون در کتابخانه پدرم ۵۰۰ جلد کتاب وجود دارد.

خانه ما نمایشگاه کتاب است ۵۰۰جلد کتاب داریم/ دوست بی‌کلک کتاب

فرصت استراحت داشته باشم کتاب می‌خوانم

یکی از نیروهای خدمات‌رسان حاضر در نمایشگاه گفت: به عقیده من اگر کتاب هیچ سودی نداشته باشد ضرر هم ندارد زیرا که کتاب سبب افزایش علم و آگاهی انسان می شود.

وی با بیان اینکه این دوره نمایشگاه از استقبال کم نظیری برخوردار است، اظهار داشت: کتاب سبب افزایش علم و دانش انسان می شود و هر زمانی که فرصت کنم و وقت استراحت پیدا کنم، کتاب می خوانم.

خانه ما نمایشگاه کتاب است ۵۰۰جلد کتاب داریم/ دوست بی‌کلک کتاب

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که امروز آخرین روز از عمر ۱۱ روزه خود را سپری می کند در صورت عدم تمدید ادامه فعالیت تا پایان روز یکشنبه که دور از انتظار نیست اما طبق اعلام قبلی مراسم اختتامیه آغاز و پرونده یازده روز این نمایشگاه بسته خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha