۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81603586
T T
۰ نفر

همشهري در يك نگاه- دوشنبه بيست و يكم ارديبهشت

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81603586
همشهري در يك نگاه- دوشنبه بيست و يكم ارديبهشت

تهران- ايرنا- روزنامه همشهري در شماره روز دوشنبه عنوان هاي «چرا مؤسسات مالي غيرمجاز تعطيل نمي‌شوند؟» و «بيست و هشتمين نمايشگاه كتاب تهران در نيمه راه» را براي انتشار در صفحه نخست برگزيده است.

اين روزنامه تيتر يك را به موضوع چرا مؤسسات مالي غيرمجاز تعطيل نمي‌شوند؟ اختصاص داد و نوشت: اقدامات انجام شده براي ساماندهي مؤسسات مالي اعتباري غيرمجاز هنوز به‌جاي مشخصي نرسيده است. در آخرين گزارشي هم كه از سوي صندوق بين‌المللي پول منتشر شد، ضمن تأييد وجود 7هزار مؤسسه مالي غيرمجاز، عنوان شده بود كه 5هزار از اين مؤسسات در حال حاضر فعال هستند. اين مؤسسات در حالي مشغول به فعاليت هستند كه آذر‌ماه سال گذشته در پورتال بانك مركزي ليستي از مؤسسات مالي و اعتباري و بانك‌هاي مجاز منتشر شد كه تعداد آنها از 20عدد هم بيشتر نمي‌شد. البته مؤسسات و بانك‌هاي مجاز در همه شهرهاي كشور داراي شعبه هستند ولي مؤسسات مالي غيرمجاز لزوما در همه نقاط كشور فعال نيستند. بعضي از اين مؤسسات در سراسر كشور فعال هستند كه تعداد آنها كمتر از عدد10 است. بعضي هم در يك يا چند استان فعالند و تعدادي هم تك‌شعبه‌اي هستند. حتي برخي از اين مؤسسات به‌صورت صندوق در برخي مكان‌ها مانند مساجد يا برخي نهادها مستقر بوده و فعاليت مي‌كنند. اما با اين حال همين مؤسسات كه 6تاي آنها بسيار بزرگ هستند، مجموعا 20درصد از نقدينگي كشور را در اختيار دارند. حجم نقدينگي در حال حاضر بيش از 600هزار ميليارد تومان است.

روزنامه همشهري با انتخاب عنوان بيست و هشتمين نمايشگاه كتاب تهران در نيمه راه، نوشت: احمد يوسف زاده نويسنده «آن بيست و سه نفر» از يادداشت سردار قاسم سليماني فرمانده پرافتخار سپاه قدس بر اين كتاب تحسين شده خبر داد كه قرار است در آينده نزديك منتشر و در چاپ هاي بعدي كتاب به مقدمه آن افزوده شود. پس از آنكه رهبر معظم انقلاب بر آن بيست و سه نفر تقريظ نوشتند، حالا سردار سليماني هم با خواندن اين كتاب، آن را تحسين كرده است. كتاب آقاي سفير خاطرات محمدجواد ظريف كه سال گذشته در نمايشگاه كتاب رونمايي شده بود، در يك سال به چاپ ششم رسيده و همچنان با استقبال مخاطبان نمايشگاه مواجه است. هر چاپ آقاي سفير در شمارگان هزار نسخه به بازار آمده و احتمال دارد چاپ هفتم آن هم در نمايشگاه بيست و هشتم عرضه شود.

واكنش ديرهنگام سازمان ملل به جنايت عربستان در يمن، تيتر ديگر اين روزنامه است. يوهانس ون در كلاوو نماينده سازمان ملل متحد براي ارسال كمك هاي انسان دوستانه به يمن، ضمن انتقاد شديد از حملات هوايي عربستان سعودي به مناطق شمالي يمن، آن را در تضاد با قوانين بين المللي خوانده است. در همين حال معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و معاون انسان دوستانه و هماهنگ كننده كمك هاي اضطراري دبيركل سازمان ملل روز گذشته درخصوص عمليات امداد رساني و ارسال كمك هاي فوري به مردم مظلوم و بي دفاع يمن گفت و گو كردند.

روزنامه همشهري با انعكاس موضوع جريمه بي كيفيتي خودروسازان فقط سه درصد! نوشت: ركود در حالي حرف نخست اين روزهاي بازار خودروست كه با ارايه درخواست خودروسازان، شوراي رقابت در حال بررسي ميزان افزايش قيمت خودروهاي داخلي است. رضا شيوا رييس شوراي رقابت گفت: متاسفانه آمارهاي كيفي ارايه شده حاكي از آن است كه كيفيت خودروهاي داخلي بهتر نشده و بر اين اساس شوراي رقابت جريمه اي معادل سه درصد ميزان افزايش احتمالي قيمت خودروهاي داخلي را در قيمت گذاري امسال اين خودروها لحاظ مي كند. اميدواريم مسوولان وزارت صنعت دقت بيشتري را در زمينه كيفيت خودرهاي داخلي داشته و خودروسازان را ملزم به ارتقاي كيفي محصولاتشان كنند.

اين روزنامه با بررسي عنوان رقابت نفسگير مثلث قهرماني، نوشت: در حالي كه فينال ليگ برتر فوتبال بين تراكتور و نفت تهران در تبريز برگزار مي شود. سپاهان براي قهرماني چشم به تساوي آن ها دارد. چهره قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران در هفته بيست و نهم هم مشخص نشد تا همه چيز به هفته پاياني كشيده شود، ديروز در يكي از حساس ترين بازي هاي هفته تراكتورسازي در تهران يك برد فوق العاده را به دست آورد تا شانس خودش را براي قهرماني بيشتر كند.

گروه اطلاع رساني**9128**9131
۰ نفر

سرخط اخبار پژوهش