۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81587952
T T
۰ نفر

روسيه و چين بالگرد ترابري نظامي مشترك مي سازند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81587952
روسيه و چين بالگرد ترابري نظامي مشترك مي سازند

مسكو- ايرنا- 'ديميتري راگوزين' معاون امور دفاعي نخست وزير روسيه از توافق كشورش با چين براي ساخت مشترك بالگرد ترابري -نظامي 'مي-26' روسي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري 'روسيا سگودنيا'، راگوزين امروز (سه شنبه) در پايان ديدار با 'وان يانگ' معاون نخست وزير چين به خبرنگاران گفت كه روسيه و چين متن توافقنامه مربوط به ساخت مشترك بالگرد 'مي-26' را نهايي كرده اند.

معاون نخست وزير روسيه ابراز اميدواري كرد توافقنامه ساخت مشترك بالگرد ترابري-نظامي 'مي-26' در ماه مه آينده بين روسيه و چين به امضا برسد.

معاون نخست وزير روسيه گفت كه چين به اين پروژه علاقه زيادي دارد و مي خواهد در آن سرمايه گذاري كند اما روسيه به آن نگاه تجاري دارد.

وي در همين حال خاطرنشان كرد كه اين طرح مهمي خواهد بود و در آينده ممكن است روسيه به استفاده از بالگردهاي توليد شده در اين چارچوب، بپردازد.

بالگرد ترابري نظامي 'مي-26' براي نخستين بار در سال 1977 در نيروي هوايي شوروي سابق به كار گرفته شد و در حال حاضر صدها فروند از اين نوع بالگرد در نيروي هوايي روسيه و وزارت موقعيت هاي اضطراري اين كشور استفاده مي شود.

بالگرد 'مي-26' مي تواند تا 15 تن بار حمل كند و با توجه به توانايي هاي بالاي فني مي تواند در شرايط جوي نامساعد نيز پرواز كند كه از امتيازهاي آن محسوب مي شود.

اروپام*5*391**1485**1517

سرخط اخبار جهان