۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۵
کد خبر: 81582755
T T
۰ نفر
مردم ولايتمدار پايتخت شور و شعور حسيني جنايات آل سعود در يمن را محكوم كردند

زنجان - ايرنا - مردم ولايتمدار و شهيد پرور زنجان پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با تجمع اعتراض آميز جنايت هاي آل سعود در يمن را محكوم كردند.

مردم غيور و شهيد پرور زنجان براي تجديد ميثاق با رهبر انقلاب، دفاع از مردم يمن پس از نماز مغرب و عشا در اولين شب جمعه ماه مبارك رجب با تجمعي عظيم مقابل امامزاده ابراهيم(ع) اين شهر جنايات آل سعود در كشتار كودكان و زنان بي دفاع و تخريب مساجد و اماكن مذهبي را با شعارهاي مرگ برآمريكا و مرگ بر اسراييل غاصب محكوم كردند.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان در جمع تجمع كنندگان گفت: جنايات آل سعود در يمن نسل كشي است و از 4500 شهيد اين كشور بيش از 80 درصد آنان زنان و كودكان بي دفاع و مظلوم هستند.

حجت الاسلام علي باقري تاكيد كرد: كشتارها و جنايات آل سعود در يمن شرم آور است و مسلمانان بايد پشتيبان مردم مظلوم و بي دفاع اين كشور باشند.

وي با بيان اينكه عربستان خود را خادم الحرمين اعلام كرده است اما خاين است، افزود: مردم ايران اسلامي كشتار مردم بي دفاع يمن توسط عربستان را محكوم مي كنند و آنان بايد بدانند مردم يمن تنها نيستند.

حجت الاسلام باقري ادامه داد: جنايتكاراني چون عربستان سعودي رفتني هستند و كشورهاي اسلامي همچون يمن جاودانه خواهند بود.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان گفت: يمن داراي 24 ميليون جمعيت است كه 42 درصد آنان را شيعيان تشكيل مي دهند و اين كشور داراي سابقه اي ديرينه است.

حجت الاسلام باقري ادامه داد: يمني ها در سال دهم هجري به دين مبين اسلام پيوستند و اين پيوستن پس از شش ماه مقاومت انجام شد.

وي تاكيد كرد: 34 نفر از شهداي كربلا يمني هستند و درخواست مردم يمن از پادشاه اين كشور آزادي در انتخاب دين و مذهب است.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان با تاكيد بر اينكه شعار شيخ حسين بردي مرگ بر اسراييل و مرگ بر آمريكا بود كه در دفاع از مردم مظلوم يمن به همراه 20 تن از يارانش به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

حجت الاسلام باقري خاطرنشان كرد: مبارزات مردم يمن سابقه اي طولاني در تاريخ اين كشور دارد و آل سعود 70 بار يه اين كشور حمله كرده است.

وي يادآورشد: يمن به لحاظ تجهيزات نظامي كشوري فقير است.

تجمع مردم غيور استان زنجان در امامزاده هاي شاخص اين استان همزمان در حمايت از مردم مظلوم يمن انجام و پس از اين تجمع دعاي كميل توسط عاشقان اهل بيت عصمت وطهارت (ع) قرائت شد.

7325/6085

سرخط اخبار استان‌ها