۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81579634
T T
۰ نفر
ميزان دسترسي مردم به خدمات بهداشت در دولت يازدهم افزايش يافت

آبادان-ايرنا-رييس دانشكده علوم پزشكي آبادان گفت:عزم ملي براي بهره مندي تمامي اقشار از خدمات بهداشت و درمان در كشور وجود دارد و در اين خصوص، ميزان دسترسي مردم به خدمات بهداشتي و درماني در دولت يازدهم افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، عليرضا آموزنده سه شنبه در آيين زنگ سلامت در دبيرستان صالحين شهر آبادان، گفت:دولت يازدهم با اجراي برنامه تحول نظام سلامت اقدامات مطلوبي در در راستاي بهبود كيفيت خدمات بهداشتي برداشت.

وي اظهار داشت:اجراي برنامه تحول نظام سلامت در كشور از يك سو، هزينه هاي پرداختي مردم به سيستم درماني را كاهش داد و از سوي ديگر، دسترسي مردم به خدمات درماني را افزايش گسترش داد.

آموزنده با بيان شعار امسال سازمان جهاني بهداشت با عنوان ايمني غذا، از مزرعه تا سفره و عنوان هفته سلامت با عنوان عزم ملي براي دسترسي عادلانه به خدمات سلامت، گفت:فرهنگ سازي و اطلاع رساني در راستاي ارتقاء سلامت، جلب مشاركت مردم و همكاري عمومي در راستاي توجه به نقش سلامت و پيشگيري براي داشتن جامعه اي سالم نياز است.

وي گفت:شعار امسال به ما يادآور مي شود كه بايد از انتخاب بذر مناسب و سالم تا كشت و كار صحيح، برداشت اصولي و تهيه مواد خام مورد نياز غذا و سپس پخت بهداشتي و كامل غذا همه بايد در نظر گرفته شوند تا غذايي سالم و بهداشتي داشته باشيم كه سلامتي را براي ما به ارمغان آورد.

رييس دانشكده علوم پزشكي آبادان افزايش مراقبت­هاي اوليه سلامت در مناطق حاشيه­ شهر را از برنامه هاي اين دانشكده طي سال جاري اعلام كرد.

وي گفت:در راستاي اجراي اين طرح، مراقبت هاي اوليه سلامت در مناطق حاشيه شهرهاي تابعه دانشكده علوم پزشكي آبادان ارائه مي شود، تا افرادي كه در اين مناطق ساكن هستند، مشكلي در دسترسي به مراكز بهداشتي و درماني نداشته باشند.

دبير ستاد برگزاري هفته سلامت دانشكده علوم پزشكي آبادان نيز در حاشيه اين آيين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از برگزاري نمايشگاه كاردستي دانش آموزي با موضوع بهداشت خبر داد.

حسين كايدخورده گفت:در اين نمايشگاه 158 اثر از دانش آموزان آباداني به نمايش گذاشته شده است و به 45 اثر برگزديده جوايزي اهدا شد.

شهرستان هاي آبادان، خرمشهر، شادگان،ماهشهر و هنديجان از خدمات بهداشتي درماني دانشكده علوم پزشكي آبادان بهره مي گيرند.

6125/3015

سرخط اخبار استان‌ها