۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۳۴
کد خبر: 81575815
T T
۰ نفر
فرماندار بناب خواستار راه اندازي سينماي ديجيتال در اين شهرستان شد

تبريز - ايرنا - فرماندار شهرستان بناب خواستار تسريع در راه اندازي سينماي ديجيتالي در اين شهر شد.

ولي الله فرج الهي روز شنبه درنشست كارگروه فرهنگي و اجتماعي اين شهرستان ازسينماي ديجيتالي به عنوان يكي از نيازهاي فرهنگي بناب نام برد و گفت: اعتبار تجهيز و راه اندازي اين سينما تامين شده و بايد تا پايان ماه آينده به بهره برداري برسد.

وي همچنين با تاكيد بر لزوم تكريم و تجليل معلمان و كارگران در هفته معلم و كارگر بصورت باشكوه افزود: معلم و كارگر انتظار ماديات ندارند بلكه انتظار دارند كه جايگاه آنها تكريم شود تا انگيزه و روحيه خدمت آنها افزايش يابد.

فرماندار بناب در ادامه از ورزش به عنوان يكي از ابزارهاي جذب حداكثري جوانان به محيط هاي سالم نام برد و گفت: در اين راستا تقويت ورزش همگاني و قهرماني در شهرستان ضروري است.

فرج الهي با بيان اينكه دولت يازدهم باوجود محدوديت ها و مشكلات مالي توجه ويژه اي به ورزش دارد گفت: ورزشگاه پنج هزار نفري بناب با 10 ميليارد ريال اعتبار تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد و علاوه بر آن دو باب سالن ورزشي روستايي نيز در روستاهاي چلقاي و روشت بزرگ آماده بهره برداري است.

به گفته وي دو باب سالن روستايي ديگر نيز با 20 ميليارد ريال اعتبار هم اكنون در حال احداث است كه همه اعتبار آنها اختصاص يافته است.

رييس كارگروه فرهنگي و اجتماعي شهرستان بناب همچنين از شوراي شهر و شهرداري خواست به توسعه ورزش هاي همگاني در شهرستان به خصوص همايش سالانه دوچرخه سواري كمك بيشتري كنند چون فرهنگ دوچرخه و دوچرخه سواري در كشور فقط به بناب اختصاص دارد.

فرج الهي از برگزاري همايش امسال دوچرخه سواري بناب بصورت استاني خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود استقبال گسترده اي از اين همايش صورت گيرد.

رييس شوراي آموزش و پرورش بناب در بخش ديگري از سخنان خود از برگزاري جشنواره خيرين مدرسه ساز از هفتم ارديبهشت ماه امسال در سه شهر بناب ، تبريز و تهران خبر داد و گفت: امسال سال شكوفايي مشاركت خيرين در بناب نامگذاري شده و بايد با استفاده از ظرفيت خيران، فرهنگ مشاركت در كارهاي خير بيشتر از گذشته جلوه پيدا كند.

فرج الهي با بيان اين كه مجمع خيرين مدرسه ساز بناب فراموش شده و بايد در شناسايي خيران به اين مجمع كمك شود، گفت: هم اكنون 37 مدرسه فرسوده در شهرستان بناب به تخريب و نوسازي نياز دارند كه 6 باب از آنها وارد برنامه شده و بقيه همچنان در انتظار مشاركت خيران هستند.

فرماندار بناب همچنين افزايش تعداد گدايان در سطح اين شهر را متناسب با منزلت شهرستان ندانست و گفت: بايد با تشكيل كميته اي فعال در اين زمينه از اين پديده زشت جلوگيري و متكديان واقعي تحت پوشش نهادهاي حمايتي قرار گرفته و با افراد كلاهبردار بصورت قانوني برخورد شود.

رييس شوراي اسلامي شهر بناب هم در ادامه اين نشست از حمايت ويژه اين شورا از توسعه ورزش همگاني در قالب بودجه امسال شهرداري خبر داد و گفت: شوراي شهر مصمم است براي ارتقاي نشاط اجتماعي در كنار ساير نهادها به توسعه ورزش همگاني كمك كند.

رسول رهبر فام افزود: مي شود در شهر بناب حتي هر 15 روز يكبار نيز همايش پياده روي عمومي خانوادگي برگزار كرد.

رييس اداره تبليغات اسلامي بناب هم در ادامه اين جلسه از برگزاري سنت حسنه و معنوي اعتكاف در اين شهرستان همزمان با ايام البيض خبر داد و گفت: اين مراسم در مصلاي اعظم براي برادران و در مسجد سيدالشهدا براي خواهران برگزار مي شود.

حجت الاسلام رسول يگانه سفيدان با اظهار تاسف و گلايه از اينكه ميزان استقبال از مراسم اعتكاف در شهرستان بناب نسبت به ساير شهرها و حتي بخش هاي استان بسيار كم و ضعيف مي باشد، گفت: دليل اصلي اين موضوع بالا بودن هزينه ثبت نام آن مي باشد كه در اين زمينه حامي مالي هم وجود ندارد.

وي افزود: اداره تبليغات اسلامي متولي برگزاري مراسم اعتكاف مي باشد اما بودجه اي براي هزينه ندارد و ريالي هم مساعدت نشده است.

حجت الاسلام يگانه با بيان اينكه پيش بيني مي شود حدود 500 نفر در مراسم امسال اعتكاف بناب شركت كنند.

7230/1756

سرخط اخبار استان‌ها