داعش مسوولیت انفجار نزدیك كنسولگری آمریكا را در اربیل به عهده گرفت

تهران-ایرنا- گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار روز جمعه یك خودرو بمب گذاری شده در نزدیكی كنسولگری آمریكا در اربیل عراق را به عهده گرفت و اعلام كرد كه ساختمان نمایندگی دیپلماتیك واشنگتن در آن شهر هدف عملیات بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش عربی شبكه سی ان ان آمریكا، گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای كوتاه در شبكه های اجتماعی از دخالت مستقیم خود در انفجار خودرو در نزدیكی كنسولگری آمریكا در اربیل مركز اقلیم كردستان عراق خبر داد.

برخی گزارش ها از سه و یا چهار كشته در این انفجار خبر می دهند این در حالی است كه سی ان ان تعداد تلفات این حادثه را 2 نفر اعلام كرده است.

یك مسوول در پلیس اربیل كردستان عراق در این ارتباط گفته است كه چند فرد ناشناس تلاش كردند خودرو را وارد ساختمان كنسولگری آمریكا كنند، اما پیش از رسیدن خودروی بمب گذاری شده نیروهای امنیتی به سوی این ماشین شلیك و آن را منفجر كردند.

ماری هارف سخنگوی وزارت امورخارجه آمریكا از سلامت همه اعضای كنسولگری آمریكا در اربیل خبر داده است.



**روز سخت دفاتر دیپلماتیك آمریكا در عراق

این انفجار در حالی صورت می گیرد كه روز جمعه دفاتر دیپلماتیك آمریكا در عراق اعم از سفارتخانه در بغداد و كنسولگری در اربیل، روز خوشی را پشت سر نگذاشتند.

علاوه بر انفجار در نزدیكی كنسولگری واشنگتن در اربیل، در حالی كه اخبار منابع عراقی از رسیدن جسد عزت الدوری معاون صدام دیكتاتور معدوم عراق به سفارت آمریكا برای آزمایش دی ان ان وی و تایید هویت او خبر دادند، تعدادی از نمایندگان پارلمان، وزیران و همچنین مسوولان محلی استان الانبار عراق در اعتراض به كم كاری آمریكا در مقابله با گروه تروریستی داعش در برابر سفارت این كشور در بغداد تجمع اعتراض آمیز برپا كردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این شخصیت های عراقی روز جمعه در منطقه الخضرای عراق و مقابل سفارت آمریكا در بغداد نسبت به كم توجهی و اهمال آمریكا و ائتلاف ضد داعش دربرابر جنایت های این گروه تروریستی در استان الانبار واقع در 118 كیلومتری پایتخت اعتراض كردند.

فارس الفارس نماینده وابسته به ائتلاف نیروهای میهنی استان الانبار در پارلمان عراق گفت كه در این تظاهرات اعتراضی وزیران ائتلاف میهنی، نمایندگان پارلمان و مسوولان استانی با هدف رساندن پیام خود درباره كوتاهی های آمریكا در قبال جنایت های داعش شركت كردند.

وی افزود: فرزندان ما در الانبار با خونسردی كشته و آواره می شوند بدون اینكه دخالت موثری در این باره صورت گیرد.

پایگاه خبری كتابات نیوز نیز در این باره گزارش داد: شخصیت های سیاسی معترض تجمع كننده در برابر مقر سفارت آمریكا از «موضع شرم آور» ائتلاف بین المللی ضد داعش به سركردگی آمریكا و كاهش فعالیت این ائتلاف به ویژه پس از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار انتقاد كردند و افزودند: ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریكا عملكرد تهاجمی مطلوبی ندارد و به علت سستی آمریكا و ائتلاف تحت رهبری این كشور، گروه تروریستی داعش بر مناطق متعددی از الرمادی مسلط شده است.

شبس**9241**1613

سرخط اخبار جهان