۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81556197
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: همدلي دولت و ملت، موجب تحكيم بنيان ها مي شود

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني؛ همدلي دولت و مردم را موجب تحكيم بنيان هاي كشور عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله زين العابدين قرباني روز سه شنبه در ديدار نوروزي دبير و اعضاي حزب اعتدال و توسعه تشكيلات گيلان اظهار كرد: كشورهايي كه مردمشان با دولت همدلي ندارند، در برابر دشمنانشان نمي توانند مقاومت كنند و توانايي حل مشكلاتشان را ندارند از اين رو ناچارند براي خود ارباباني از شرق و غرب بگيرند.

وي ادامه داد: ولي مردمي كه با دولتشان و دولتي كه با مردمشان همسويي دارند حتي اگر از نظر نيروي نظامي و انساني در سطح بالا نباشند، ولي بنيانشان فولادي است.

امام جمعه رشت با اشاره به وقايع صدر اسلام گفت: حضرت محمد (ص) براي امت اسلام به مانند پدري مهربان بود و مردم نيز ارج و قرب زيادي براي پيامبر قائل بودند و ايشان را از خانواده خود بيشتر دوست مي داشتند، همين همدلي و همزباني باعث شد در جنگ هاي صدر اسلام كه غالبا سپاه دشمن هميشه چندين برابر سپاه اسلام بود؛ اما بارها و بارها مغلوب سپاه اسلام شدند.

امام جمعه رشت تصريح كرد: در روايات آمده در جنگي سپاه مسلمانان سه هزار نفر و سپاه دشمن 200 هزار نفر بود ولي با تدبير پيامبر و جانفشاني اصحابش، دشمن به عقب رانده شد؛ اين نشان مي دهد كه پيامبر با يارانش مهربان بود و آنها نيز عاشق ايشان بودند و از اين طريق توانستند اسلام را به غرب و شرق صادر كنند.

آيت الله قرباني ضمن تمجيد از تدبيري كه مقام معظم رهبري در انتخابات فرمودند، ادامه داد: توده مردم به دولت فعلي راي دادند و دولت هم در خدمت رهبري و اسلام است، آقا امسال را سال دولت و ملت همدلي و همزباني معرفي كردند به اين دليل كه گفتگوهاي حاضر با غرب وجود دارد، اگر مذاكره كنندگان پشتوانه مردمي نداشته باشند، نمي توانند با دشمن حرف بزنند.

نماينده ولي فقيه در استان گيلان خاطرنشان كرد: رساله اي در باب همدلي و همزباني امت اسلام در سال 1358 به نگارش درآوردم كه بسيار وصف حال امروز است، قصد دارم حاشيه اي بر آن بنگارم و مجددا توزيع كنم و همچنين در سفر اخير رياست جمهور نيز آن را تقديم دكتر روحاني و هيأت همراه خواهم كرد.

وي گفت: اگر مي خواهيم همدلي و همزباني داشته باشيم، دولت بايد آنچه در توان دارد براي رفع مشكلات مردم انجام دهد؛ و اكنون كه فرزندي از گيلان در دولت تدبير و اميد، قلب تپنده را در اختيار دارد و همدلي در استان وجود دارد، بايد مشكلات و كاستي ها برطرف شود.

كيوان محمدي دبير حزب اعتدال و توسعه تشكيلات گيلان نيز ضمن تبريك نوروز 94 و بهار فاطمي اظهار داشت: مطمئنيم كه امسال، سال خوبي خواهد بود چرا كه با نام دخت گرامي پيامبر اكرم شروع شده و اميدواريم از بركات آن همه برخوردار شوند.

وي با اشاره به اعضاي حزب اعتدال و توسعه تشكيلات گيلان گفت: تاكنون سعي كرديم عمل مان بيشتر از حرفمان باشد، بيش از آنكه خود را بنمايانيم سعي مي كنيم بي ادعا در كنار مديران باشيم تا جاييكه توانايي ما اجازه دهد، سعي در ياري و مددكاري دوستان انقلاب داريم.

محمدي ادامه داد: خوشحاليم در دوره اي قرار گرفته ايم كه مثلث خدمتي شكل گرفته كه با اتكاي به آن، مردم گيلان منتظر روزهاي بهتري در آينده نه چندان دور هستند؛ مثلثي كه در راس آن آيت الله قرباني و آقاي نوبخت و نجفي استاندار گيلان حضور دارند.

وي با اشاره به نامگذاري سال 1394 از سوي مقام معظم رهبري به سال دولت و ملت، همدلي و همزباني گفت: بر اين باور هستيم كه يكي از مهمترين حلقه هاي واسط براي گسترش همدلي و همزباني مردم و دولت، نهاد روحانيت و در راس آن نمايندگان معزز ولي فقيه در استان ها و ائمه محترم جمعه هستند و احزاب حلقه وصل ديگري هستند كه در هم افزايي با اركان ديگر، قادر به تقويت پيوند هرچه بيشتر دولت و مردم هستند.

يونس رنجكش از اعضاي شوراي مركزي اعتدالگرايان گيلان نيز در اين ديدار ضمن تبريك فرا رسيدن سال جديد به آيت الله قرباني گفت: افراد حاضر از اعضاي حزب اعتدال و توسعه تشكيلات گيلان هستند و امروز براي عرض تبريك سال جديد و كسب رهنمودهاي شما به حضور رسيده اند.

وي با اشاره به اعتقاد به همدلي و همزباني اين حزب در راستاي توسعه كشور و استان با كارگزاران نظام كه امسال در شعار سال مقام معظم رهبري تجلي يافته، افزود: اين تشكيلات تلاش هاي خود را در مسير تحقق اين شعار در استان قرار داده است.ك/2

7295/2007

سرخط اخبار استان‌ها