وداع شکوهمند ملت با شهید جمهور

تهران بزرگ - ایرنا - خداحافظی باشکوه و میلیونی ملت قدردان با شهید جمهور، خداحافظ رفیق و خادم مردم، دیدار به قیامت خدمتگزار.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز - چهارشنبه - ۲ خرداد - همه آمده بودند از کوچک و بزرگ، مرد و زن. همه و همه یکدل و یکرنگ، با چهره‌هایی محزون و چشمان گریان؛ آری همه آمده بودند تا به رییس شهیدشان لبیک وداع گویند و پیکر مطهر او و همراهان شهیدش را تشییع کنند.

آیین تشییع پیکر شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای همراه دقایق اولیه صبح امروز از میدان انقلاب و پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، تا میدان آزادی با حضور میلیونی مردم برگزار شد.

آیت الله رئیسی خادم‌الرضا (ع) هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و به همراه تمامی همراهانش به مقام رفیع شهادت نایل گردید.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

سقوط بالگرد حامل رییس‌جمهوری و هیات همراه شهید «سیدابراهیم رئیسی» در ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بزرگترین و خسارت‌بارترین سانحه هوایی بود که برای مسوولان ارشد جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته اتفاق افتاد.

آیت الله «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، سردار «سیدمهدی موسوی» فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر خدمه بالگرد، همراهان رییس‌جمهور در آخرین سفر کاری او بودند که به فیض شهادت نایل آمدند.

امروز چهره یکایک هموطنان شرکت کننده در این آیین غمگین و ماتم زده بود، امروز گویی عاشورایی دیگر بوقوع پیوسته بود، سیلی خروشان از جمعیت که سینه زنان و حسین گویان تو را بی اختیار همراه خود به سوی مقصد می‌بردند و نالان از این حادثه سوگوار گلایه داشتند.

ازدحام جمعیت زیاد، دشواری حرکت در مسیر مراسم راهپیمایی (میدان انقلاب تا میدان آزادی پایتخت) و حضور سالمندانی که به سختی حرکت می‌کردند، همه و همه نشان از حضور مردم برای قدردانی از خادم خود شهید جمهور بود.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

همه آمده بودند و شعار می‌دادند، حیدر حیدر و یا امانا می‌گفتند و با گفتن یا حسین یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای مسیر حرکت کاروان پیکر مطهر شهدای خدمت را تا میدان آزادی همراهی و مشایعت کردند.

در طول مسیر حضور، شمار زیادی در مسیر بودند و عده‌ای هم از مقابل درب خانه‌ها، پنجره‌های باز منازل و پشت بام‌ها پیکر شهید جمهورشان را بدرقه کردند، عده‌ای هم بالای ساختمان های بلند طول مسیر میدان انقلاب تا میدان آزادی مستقر شده و از این حضور عکس و فیلم می‌گرفتند.

تعداد زیادی از شهروندان تهرانی روی پل زیرگذر منتهی به میدان آزادی ایستاده بودند تا فرصت دیدار آخر با پیکر شهید جمهورشان را از دست ندهند.

آری همه آمده بودند، بدور از کینه و نفاق، جناح و گرایش سیاسی، همه پای کار آمدن تا پیکر رییس جمهور شهیدشان را به بهترین شکل با عزت تشییع کنند و بگویند، جایگاهت در بهشت ابدیست سید شهیدان، دیگر برای همیشه بدور از هیاهوی دنیا در کنار مرقد امام رئوف آرام خواهی گرفت.

خداحافظ بلند قامت دیپلمات کشورمان، خداحافظ استاندار محبوب و خدا نگهدارت امام جمعه مردمی.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

مردم چه گفتند

یکی از مادران حاضر در مراسم با چشمی گریان به خبرنگار ایرنا می‌گوید: باورم نمی‌شود او از میان ما رفته است، اما مطمئنم همیشه میان ما خواهد بود و دعای خیر سیدمان بدرقه راه‌مان خواهد شد.

این مادر سالمند افزود: چند شبی است خواب به چشم ندارم ناشکری نمی‌کنم اما همیشه خوبان گلچین می‌شوند.

جوانی دیگر که خود را مایکل معرفی کرد و با شکلی متفاوت در میان شرکت کنندگان حاضر شده بود، می‌گوید: رییس جمهورمان را دوست داشتند بدور از هر گرایش سیاسی چهره وی آرام و بدور از تزویر بود.

وی اظهار می‌کند: امروز را فقط بخاطر او آمدم تا با ایشان برای همیشه وداع کنم.

او می‌گوید: رییس جمهور شهید حامی جوان‌ها بود.

در این میان پدری که دو فرزند خردسالش را به بغل گرفته بود، گفت: فرزندانم را آوردم تا با رییس جمهور شهیدشان وداع کنند تا در بزرگسالی مرا متهم نکنند که چرا این کار را در حق آنان نکرده‌ام.

وی افزود: حیف که رفت خدمتگزار بی منت.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

مدیریت مناسب در برگزاری مراسم

مراسم تشییع پیکر شهید جمهور و شهدای خدمت امروز به خوبی و در کمال آرامش و امنیت برگزار شد؛ همه چیز دقیق برنامه ریزی شده بود و مراسم بدون نقص و با همه خدمات لازم به شرکت کنندگان برگزار و همه تهرانی‌ها با امنیت خاطر در مراسم شرکت کردند.

تیم‌های عملیاتی و خدماتی شهرداری تهران نیز به همراه دیگر دستگاه‌ها به مردم خدمات ارائه دادند و نظافت و رفت و روب معابر را بر عهده داشتند و برخی نیز در ایستگاه‌های صلواتی از مردم با آب و شربت پذیرایی می‌کردند.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی

مترو و اتوبوسرانی نیز از بامداد امروز فعال بودند و به شرکت کنندگان خدمات ارائه می‌دادند.

در ایستگاه‌های مترو نیز تعداد زیادی متصدی و راهنما با لباس‌های مخصوص به چشم می‌خوردند که راهنمای شرکت کنندگان در استفاده از خطوط مترو بودند.

متصدیان حتی در جوار پله‌های برقی مستقر بودند تا مشکلی پیش نیاید.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

توزیع آب و آبپاشی مردم

پیش بینی توزیع آب به شرکت کنندگان از اقداماتی بود که امروز سبب شد تا گرمی هوا و جمعیت زیاد خللی برای حضور شرکت کنندگان در مراسم تشییع ایجاد نکند.

آب معدنی به میزان فراوان توزیع شد و آبپاشی با تانکرهای خودروهای آتش نشانی سبب خنکی و قدردانی مردم حاضر در مراسم گردید.

همه خیابان‌ها و مسیر منتهی به آزادی مملو از افرادی بود که اقدام به توزیع آب می‌کردند تا تشنه‌ای در این عاشورای دیگر باقی نماند.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

موکب‌ها هم بودند

در طول مسیر برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جمهورمان؛ موکب‌های متعددی به چشم می خوردند که اقدام به پذیرایی شرکت کنندگان مراسم می‌کردند.

همه آمدند و با رییس جمهور شهید وداع گفتند.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

روحت در آرامش سید عزیزمان

در پایان باید گفت که روحت در آرامش سید عزیزمان. سید شهیدان، خادم الرضا، شهید جمهور عزیزمان برای همیشه خداحافظ.

خداحافظ رییس شهید. تویی که صادقانه به وعده‌هایت عمل کردی و مردانه به مردم ملتت خدمت کردی خداحافظ.

رفتی و با رفتنت بخشی از روح ملتت را با خودت بردی، ای خدمتگزار خستگی ناپذیر.

خداحافظ عزیز دل مردم؛ ای شهید جمهور.

خداحافظی باشکوه ملت با شهید جمهور

ایکاش می‌شد بیایی و بار دیگر با ردای خاکی حضورت در مناطق محروم کشور، عبای گِلی، بنشینی کف میدان و به درد دل مردمت گوش دهی!

ایکاش خبر این سانحه ناگوار که هنوز باورمان نمی‌شود، صحت نداشت و خوابی بود و بیدار شویم و ببینیم که به آغوش ملتت بازگشته‌ای.

خداحافظ خادم ملت، دیدار به قیامت ای مرد خدمتگزار و صادق.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha