۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81556095
T T
۰ نفر

اسكان يك ميليون و 130 هزار مسافر نوروزي در قم

۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81556095
اسكان يك ميليون و 130 هزار مسافر نوروزي در قم

قم- ايرنا - رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم از اسكان بيش از يك ميليون و 130 هزار و 698 نفر در مراكز و اماكن مختلف اقامتي اين استان از تاريخ 27 اسفند تا يازدهم فروردين خبر داد.

عيسي رضايي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: اين تعداد در مكان هاي مختلفي همچون هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذيرها، خانه مسافرها، مدارس، بوستان ها، حاشيه بلوارها، كمپ ها، حسينيه ها، امامزاده ها، سالن هاي ورزشي، مهمانسراي اداره ها و خوابگاه ها اسكان داده شدند.

وي همچنين با بيان اينكه طي اين مدت در حدود 85 هزار نفر در مراكز اقامتي رسمي مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانسراها اسكان پيدا كردند، افزود: از 27 اسفند تا پنجم فروردين تمام ظرفيت اين مراكز به صورت كامل پر شده است، ولي از اين تاريخ به غير از شبهاي چهارشنبه و جمعه حداكثر جمعيت اسكان يافته در اين مراكز از 80 درصد تجاوز پيدا نكرده است.

اين مسوول همچنين با اشاره به آمارگيري انجام شده از 8 مركز تاريخي و فرهنگي استان، تصريح كرد: از 27 اسفند تاكنون بيش از 67 هزار و 867 نفر از مراكزي همچون بيت حضرت امام (ره)، گنجينه آثار مراجع، تيمچه بزرگ بازار، موزه زند، مقابر باغ گنبد سبز، خانه تاريخي ملاصدرا در بخش كهك، مسجد جامع و تپه قلي درويش بازديد به عمل آورده اند.

رضايي تصريح كرد: تيمچه بازار با 37 هزار و 378 نفر و همچنين بيت امام و گنجينه آثار مراجع به ترتيب با 8 هزار و 366 و 6 هزار و 375 نفر رتبه هاي اول تا سوم بازديد كنندگان را به خود اختصاص داده اند.

وي با اشاره به استقبال خوب زايران از بقاع امامزادگان استان، تصريح كرد: بدون شك بقاع امامزادگان قم نيز جز مراكز گردشگري اين استان به شمار مي روند، ولي

از آنجايي كه بيشتر هدف زايران از مراجعه به امامزادگان زيارت اين بقاع متبركه بوده است، آمار اين بازديدها جزء آمار رسمي بازديدكنندگان از مراكز گردشگري استان محسوب نمي شود.

وي با اشاره به 233 مورد بازرسي هاي مشترك انجام شده از مراكز اقامتي قم با همكاري اداره هاي اماكن عمومي و تعزيرات، مركز بهداشت و سازمان صنعت معدن و تجارت استان، تصريح كرد: در نتيجه اين بازديدها 25 مركز به خاطر ارايه خدمات خوب تشويق شده و 170 مورد نيز به خاطر دارا بودن نقص مانند نداشتن سرويس بهداشتي و يا نمازخانه مناسب تذكر شفاهي گرفتند.

رضايي با بيان اينكه هر كدام از مراكز اقامتي كه براي بار دوم تذكر كتبي دريافت كنند، پلمپ خواهند شد، افزود: 24 مورد نيز اخطار كتبي داده شد، و براي يك مورد دستور پلمپ صادر، و به پنج مورد از شكايت هاي زايران نيز رسيدگي شد.ك/3

7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها