۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81554079
T T
۰ نفر
مقام روس: طرف های مناقشه یمن از روسیه درخواست میانجی گری كردند

مسكو- ایرنا- 'میخاییل بوگدانف' نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اعلام كرد كه طرف های درگیر در یمن از روسیه برای پایان مسالمت آمیز مناقشه آن كشور، درخواست میانجی گری كرده اند.

به گزارش خبرگزاری 'روسیا سگودنیا'، میخاییل بوگدانف كه از طرف روسیه در اجلاس سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر شركت كرده بود، روز یكشنبه گفت: روسیه برای پایان مسالمت آمیز و حل و فصل سیاسی مناقشه یمن تلاش می كند.

وی افزود: با طرف های مناقشه یمن از جمله منصور هادی (رییس جمهوری مستعفی) و نمایندگان شیعیان حوثی و علی عبدالله صالح رییس جمهوری اسبق یمن در تماس هستیم.

بوگدانف ادامه داد: با كشورهای عربی و ایران و شركای غربی هم در مورد مناقشه یمن و راههای پایان دادن به آن رایزنی می كنیم.

نماینده رییس جمهوری روسیه در خاورمیانه با تاكید بر موضع كشورش در مساله یمن خاطرنشان كرد: ما خواهان جلوگیری از گسترش دامنه مناقشه یمن و برقراری آتش بس در آن كشور و آغاز مذاكرات سازش هستیم. گسترش دامنه مناقشه یمن ممكن است منجر به تجزیه و فروپاشی آن كشور شود. روسیه خواستار خودداری از مداخله در امور داخلی كشورهای مستقل است.

وی گفت: باید همه طرف های مناقشه یمن از به كارگیری زور بپرهیزند و بمباران و تهاجم هوایی به آن كشور متوقف شود و همه طرف ها پای میز مذاكره بنشینند.

این مقام روس خاطرنشان كرد: این امر مهم می تواند تحت نظارت سازمان ملل تحقق یابد. ما از نقش اتحادیه عرب در حل این مساله استقبال می كنیم و معتقدیم راه حل بحران یمن باید متعادل باشد.

واحدهای هوایی عربستان سعودی و برخی كشورهای عربی همپیمان آن، طی روزهای اخیر در چند نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران كرده اند كه بر اثر آن، دهها نفر از مردم بی گناه و غیرنظامی كشته یا مجروح شده اند.

اروپام*5*391**1485**1517

سرخط اخبار جهان