۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81553862
T T
۰ نفر
523 شهروند در سیل اخیر لالی و اندیكا امدادرسانی شدند

اهواز - ایرنا -سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور با بیان اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای كاهش آسیب های ناشی از سیل لالی و اندیكا، گفت:523 شهروند در سیل اخیر این مناطق امدادرسانی شدند.

بارندگی های اخیر در مناطق شمالی استان خوزستان موجب بروز خسارت های زیادی به شهرستان های لالی و اندیكا و به ویژه مناطق روستایی و عشایری شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور با هدف بررسی روند امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان به لالی و اندیكا سفر كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، ناصر چرخساز در حاشیه این بازدید گفت:با توجه به رسالت جمعیت هلال احمر، امدادرسانی به آسیب دیدگان در سطح مناسبی انجام شده است.

وی با بیان نجات 523 شهروند از سیلاب و ارائه كمك های امدادی از سوی 96 تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به وسعت و پراكندگی مناطق سیل زده، امدادرسانی ادامه می یابد و ملزومات مورد نیاز نیروهای امدادی نیز تامین می شود.

چرخساز ادامه داد:بروز حوادثی مانند سیلاب، تربیت و تقویت تیم های امدادی را به منظور پاسخگویی مناسب و به موقع می طلبد كه باید با برنامه ریزی كارشناسی به این هدف دست یافت.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور با تأكید بر هماهنگی مجموعه مدیریت بحران و دستگاه های عضو برای ارائه مطلوب خدمات به جامعه هدف، اضافه كرد: از جمله موارد ضروری در لالی و اندیكا، شناسایی مناطق خطر در شهرستان و حوزه های درگیر برای كاهش آسیب های حوادث احتمالی آینده و توجه بیشتر به خانواده های آسیب دیده می باشد كه هلال احمر در حد توان، اقداماتی انجام داده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور، جمعه وارد خوزستان شد و با حضور در مشهد شهدای هویزه به شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام كرد.

وی همچنین از پایگاه موقت امداد جاده ای شهدای سادات در جاده خرمشهر و پایگاه امداد جاده ای دارخوین دیدن كرد.

3004/6125

سرخط اخبار استان‌ها