سالانه 30 هزار نفر از استان همدان به اردوهاي راهيان نور اعزام مي‌شوند

تهران - ايرنا - فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان از اعزام سالانه 30 هزار نفر از همدان به اردوهاي راهيان نور خبر داد و گفت: اكنون اعزام يك سوم از اين تعداد باقي‌ مانده كه در حال اجرا است و تا 15 فروردين ماه انجام مي‌شود.

به گزارش ايرنا از سپاه نيوز، سردار سرتيپ دوم پاسدار غلامعلي ابوحمزه افزود: امسال حدود 30 هزار نفر را برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه از سطح استان همدان به منطقه غرب و جنوب كشور اعزام شوند.

وي ادامه داد: با تلاش و برنامه‌ريزي مدون و منظم و همكاري مسوولان در سطوح مختلف تاكنون حدود 17 هزار نفر به منطقه غرب و جنوب اعزام شده‌اند كه عمده آنها دانش‌آموز هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان تصريح كرد: حدود چهار هزار و 125 نفر نيز دانشجو اعزام شده‌اند كه آخرين گروه آنان 29 اسفند سال 93 از اردوهاي راهيان نور بازگشته‌اند.

وي با بيان اينكه تا 15 فروردين سال جاري نيز مابقي افراد به اين مناطق اعزام خواهند شد، افزود: اين افراد بيشتر از بسيجيان، خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران، پيشكسوتان سپاه و ديگر اقشار جامعه هستند.

سردار ابوحمزه يادآور كرد: در اين راستا يك مقر با هماهنگي آموزش و پرورش در خرم‌آباد و مقر شهيد مقصوديان و يك مركز آموزش سپاه خوزستان نيز در اهواز پيش‌بيني شده كه در مجموع با ظرفيت اسكان حدود يكهزار نفر، پذيراي كاروان‌هاي راهيان نور هستند.

وي افزود: مدت در نظر گرفته شده براي كاروان‌هاي راهيان نور نيز سه روز است كه زائر طي اين مدت از مناطق عملياتي بازديد مي‌كنند.



** بخش عمده‌اي از كاروان‌هاي راهيان نور را جوانان تشكيل مي‌دهند

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان با اشاره به هزينه ثبت‌نام راهيان نور گفت:بخشي توسط سپاه تأمين شده و بخشي نيز توسط مجموعه استانداري، فرمانداري، ادارات، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان تبليغات، ارشاد و خود افراد پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به توانمندي سپاه در بحث شركت جوان سير افزود: اكنون حدود 13 دستگاه اتوبوس در اختيار داريم كه با توجه به كيفيت مناسب اين اتوبوس‌ها، از آنها براي سفر راهيان نور استفاده شده است.

سردار ابوحمزه تصريح كرد: از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي كاروان‌هاي راهيان نور مي‌توان به بحث راوي، روحاني، برگزاري نماز جماعت، بيان خاطرات و زندگينامه شهدا و غيره اشاره كرد.

وي افزود: تلاش كرده‌ايم در راستاي انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ايثار و شهادت به نسل جوان، مجموعه توفيقاتي كه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام به ويژه رزمندگان استان همدان داشته‌اند توسط راويان در طول مسير بيان شود همانگونه كه در اردوهاي راهيان نور غرب كشور بحث سرپل ذهاب، كرمانشاه، مرصاد و غيره بيان مي‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: بخش عمده‌اي از 30 هزار نفر اعزامي به راهيان نور را كه دو سوم آنها به مناطق عملياتي اعزام شده‌اند و يك سوم آنها نيز در حال اعزام هستند، جوانان تشكيل مي‌دهند.

وي با اشاره به بازديد برخي افراد به صورت خودجوش يا اعزامي از طريق حسينيه‌ها، مساجد و ديگر اقشار از مناطق عملياتي ابراز داشت: در خصوص بحث اسكان اين افراد نيز در مسير حركت و اهواز كمك و خدمات‌رساني كرد.

سردار ابوحمزه ادامه داد: پيش ‌بيني مي‌شود حدود 35 هزار نفر از استان همدان امسال در راهيان نور شركت كرده و از مناطق عملياتي بازديد كنند.



** پيشرفت 80 درصدي اردوگاه شهيد باكري در خرمشهر

وي با اشاره به مقر جديد در نظر گرفته شده براي اسكان اردوهاي راهيان نور در خرمشهر تصريح كرد: در اردوگاه وسيع سردار شهيد باكري براي هر استاني زميني مشخص شده كه عمليات ساخت و ساز آن را انجام داده و به بهره‌برداري برساند.

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان افزود: سپاه استان همدان نيز با كمك استاندار و معاون عمراني استانداري و حدود 20 دستگاه اجرايي استان عمليات ساخت مقر جديد را آغاز كرده كه اكنون حدود 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

وي با بيان اينكه سوله ساخته شده حدود 800 تا يكهزار نفر ظرفيت دارد كه در حال تكميل است، گفت: سرويس بهداشتي و حمام آن نيز حدود 85 درصد پيشرفت دارد و بحث فضاسازي و فنس‌كشي و غيره نيز در حال انجام است.

سردار ابوحمزه افزود: در صورت تكميل اين اردوگاه مي‌توانيم حدود دو هزار نفر را با استفاده از ظرفيت اردوگاه‌هاي شهيد باكري و شهيد مقصوديان به صورت همزمان اعزام كنيم.

وي با بيان اينكه تا پايان خرداد سال جاري اين اردوگاه به بهره‌برداري مي‌رسد، ادامه داد: اين امر ظرفيت خوبي براي استان است كه سالانه به جاي 30 تا 35 هزار نفر، 60 تا 70 هزار نفر را به اردوهاي راهيان نور اعزام كنيم منوط به اينكه پشتيباني‌ها بويژه در بحث اتوبوس، تغذيه، راوي و امكانات تبليغي و غيره نيز با توجه به دو برابري حجم ظرفيت افزايش يابد.

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان خاطرنشان كرد: اميد است با همكاري و تعامل بين سپاه و بسيج و ديگر مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي در سطح استان بتوانيم يك كار اساسي و مبنايي و باقيات صالحاتي براي مردم همدان ايجاد كنيم.

اجتمام ** 1071

سرخط اخبار سیاست