۸ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۳۷
کد خبر: 81553567
T T
۰ نفر
سيلاب 160ميليارد ريال به كشاورزي خوزستان خسارت وارد كرد

اهواز - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: بر اثر وقوع سيلاب هفته گذشته 160ميليارد ريال در بخش هاي زراعت و دام و طيور اين استان خسارت وارد شد.

به گزارش ايرنا، كيخسرو چنگلوايي عصر سه شنبه در نشست اعضاي ستناد بحران خوزستان افزود: با وجود اين خسارت ها در مجموع برآيند بارش ها براي بخش كشاورزي خوزستان به جهت خنك كردن هوا، تامين آب كشاورزي و شستشوي نمك از اراضي مثبت بود.

وي اضافه كرد: سيلاب در پنج شهرستان خوزستان خسارات جدي وارد كرد كه اميد مي رود با تامين بموقع اعتبارات بتوان آنها را جبران كرد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان هم گفت: بر اثر سيلاب هشت واحد تاسيسات آبرساني روستايي خوزستان از بين رفته و اگر چه شايد لالي بيشترين خسارات را متحمل شده اما خسارات وارده به انديكا هم دست كمي از لالي ندارد.

درويشعلي كريمي افزود: براي تامين آب آشاميدني مورد نياز مردم در مناطق آسيب ديده 18 دستگاه تانكر از داخل و استان لرستان تامين و آبرساني به اين مناطق انجام شد.

وي اضافه كرد: در شرايط فعلي از مجموع 283روستاي لالي كه دچار خسارات ناشي از سيلاب شده اند براي 230روستا آب آشاميدني تامين و از مجموع واحدهاي آبرساني آسيب ديده هم تاكنون پنج واحد وارد مدار شده اند.

كريمي گفت: به دليل نبود راه دسترسي به بقيه روستاهاي لالي امكان ارسال تانكر وجود ندارد كه اميد است با بهسازي مسير دسترسي اين امكان هم فراهم شود.

وي اضافه كرد: اگر چه مردم اين روستاها مي توانند تا زمان ارسال تانكر از آب چشمه ها استفاده كنند اما وظيفه است كه آب آشاميدني اين مناطق هم بموقع تامين شود.

وي گفت: در انديكا هم از مجموع 192 روستاي خسارت ديده براي 169روستا آب تامين شده و به 23روستاي ديگر هم از طريق تانكر آبرساني مي شود.

وي افزود: براي تامين آب از طريق شبكه آبرساني هم اينك يك هزار و 700متر خط انتقال در دست اجراست تا آب پايدار و مطمئن براي اين روستاها تامين شود.

مديرعامل شركت توزيع برق خوزستان نيز اظهار كرد: در مناطق شهري لالي و انديكا مشكلي به لحاظ تامين برق مورد نياز مناطق آسيب ديده نداشتيم و در روستاها به طور عمده در مسير پمپاژ آب مشكل تامين برق وجود داشت چرا كه شبكه از بين رفته بود و منجر به قطع برق شد.

اسداله اسديان افزود: از طريق انديكا برق تمام روستاهاي لالي پس از چند ساعت تامين و براي مابقي مناطق اقدام به بازسازي تاسيسات پمپاژ آب شد و در كمترين زمان ممكن مشكل برق اين مناطق هم برطرف شد.

وي ادامه داد: در انديكا به دليل بالا آمدن آب امكان بازسازي پايه هاي برق تا 24 ساعت پس از وقوع حادثه نبود اما در مدت 24 ساعت خوشبختانه اين كار هم صورت گرفت.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان نيز گفت: آسيب دام هاي عشاير ناشي از اين حادثه مد نظر قرار گيرد چرا كه آسيب هاي وارده جدي بوده است.

علي خدادادي افزود: 96تيم از جمعيت هلال احمر به مناطق آسيب ديده اعزام و 9سورتي پرواز با بالگرد هلال احمر هم براي كمك رساني به مردم آسيب ديده انجام شد.

وي اضافه كرد: 480نفر از ماموران جمعيت هلال احمر درگير اين حادثه و كمك رساني به آسيب ديدگان بودند كه در نتيجه اقدام هاي آنها 419 نفر از سيلاب نجات پيدا كرده و 45 خودرو هم از آسيب سيلاب در امان ماندند.

6084/6037

سرخط اخبار استان‌ها