۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81553374
T T
۰ نفر
تعداد تلفات سيلاب و ريزش كوه هفته گذشته خوزستان پنج كشته و 9مصدوم اعلام شد

اهواز - ايرنا - مديركل مديريت بحران خوزستان تعداد تلفات ناشي از وقوع سيلاب و ريزش كوه در هفته گذشته در پنج شهرستان خوزستان را پنج نفر كشته و 9 مصدوم اعلام كرد.

هاشم بالدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا درباره آخرين خسارت ها و تلفات جاني سيلاب يكشنبه گذشته در ايذه، باغملك، لالي، انديكا و مسجد سليمان افزود: در بخش سوسن ايذه بر اثر سيلاب پسر بچه 11ساله اي به نام سعيد خسروي غرق و جان خود را از دست داد.

وي اضافه كرد: در جاده تاراز انديكا هم بر اثر ريزش كوه دو نفر كشته و 9 نفر ديگر از نواحي مختلف دچار مصدوميت شدند.

وي همچنين از كشته شدن يكي از عشاير باغملك و يك نفر ديگر در مسجد سليمان بر اثر وقوع سيلاب خبر داد و گفت: جسد اين فرد هنوز پيدا نشده و اقدام ها در اين زمينه ادامه دارد.

بالدي همچنين درباره وضعيت آب آشاميدني روستايي و شهري مناطق مزبور بويژه لالي كه متحمل خسارت بيشتري شده بود افزود: پيش از وقوع حادثه احتمالي به دليل پيش بيني هواشناسي اخطاريه به فرمانداري ها ارسال شده بود و هنگام حادثه نيز با هماهنگي مديريت مركزي بحران آب معدني به ميزان لازم و تانكرهاي آبرساني از داخل و خارج از استان(استان هاي معين خوزستان) تامين و به مناطق آسيب ديده لالي ارسال شد.

وي گفت: هم اينك شبكه آب آشاميدني روستايي و شهري اين مناطق برقرار شده و در بحث راه ها نيز با استقرار ماشين آلات مورد نياز تمام محورهاي ارتباطي مناطق مزبور كه بر اثر ريزش كوه و وقوع سيلاب بسته شده بود بازگشايي و تردد در آنها جريان دارد.

بالدي از برگزاري نشست اعضاي ستاد بحران خوزستان در عصر شنبه در اهواز خبر داد و افزود: در اين نشست مسايل و مشكلات موجود به همراه نقاط ضعف و قوت بررسي خواهد شد و در روز آتي نتايج آن به همراه خسارت وارده به مناطق مزبور در اختيار رسانه ها قرار مي گيرد.

بارش شديد اوايل هفته گذشته منجر به وقوع سيلاب و ريزش كوه در نواحي شرق و شمال شرق خوزستان شده بود.

6084/6037

سرخط اخبار استان‌ها