۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۲۱:۴۴
کد خبر: 81546400
T T
۰ نفر

سافاري ظرفيتي براي رونق گردشگري كيش

۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۲۱:۴۴
کد خبر: 81546400
سافاري ظرفيتي براي رونق گردشگري كيش

كيش - ايرنا - سافاري كيش ظرفيتي با امكانات مناسب تفريحي در كيش است كه مي تواند موجب رونق گردشگري و مانع از سفر علاقمندان اين رشته به ساير كشورها شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سافاري مجموعه تفريحي ورزشي در كيش است كه در مساحت پنج هكتار با هدف رونق گردشگري و ايجاد محيطي سالم براي تمامي رده هاي سني احداث شده است.

وجود مجموعه هايي از اين دست در كشور سبب مي شود مسافراني كه با روش هاي تبليغاتي فراوان و براي استفاده از سافاري به دبي سفر مي كنند از سفر صرفنظر كرده؛ سفري كه نتيجه آن جلوگيري از خروج ارز و هزينه آن در كشور است .

تبليغات صورت گرفته از ظرفيت هاي موجود تفريحي در دبي به اذعان برخي مسافران مويد آن است كه امكانات موجود در مقايسه با سافاري كيش انقدرها هم كامل و مجهز نيست و به نظر مي رسد با تبليغات گسترده مناسب از ظرفيت هاي كيش ، بتوان ضمن رونق اقتصاد گردشگري حجم مسافران طالب تفريحات مفرح را هم افزايش داد.

سافاري تور بيابان گردي و دشت گردي است كه به گفته يك گردشگري ايراني 'در آن از خودروهاي شاسي بلند استفاده مي شود و با اين خودروها گردشگران تپه و شن ها را طي كرده و به نوعي هيجانات دروني خود را خالي مي كنند، لذت اين تفريح به حدي است كه ارزش تجربه كردن و رفتن به سافاري را دارد.'

سافاري در لغت به معناي سياحت كردن است كه طي آن گردشگران با بهره مندي از خودروها و چهارپايان لحظات به ياد ماندني را تجربه مي كنند.

طرح سافاري كيش از اواخر سال 91 اجرايي شده و در چند فاز در حال تكميل شدن است؛ در فاز اول خدمات گردشگري با 9 خودروي لندكروز به مسافران ارائه و در مرحله دوم طرح نيز تفريحاتي چون بانجي شوتينگ راه اندازي شد و گردشگران با جسارت زياد با استفاده از دو طناب به صورت پاندول ساعات قديمي هيجان جديد را تجربه مي كنند .

در كنار اين ظرفيت ها امكاناتي ديگري همچون موتور سواري با دو چرخ و چهار چرخ، شتر سواري، پيست استفاده از ماشين هاي كنترل دار وجود دارد كه همه رده هاي سني مي توانند از آن استفاده كنند.

بليت اين مجموعه در دو بسته طلايي و نقره اي عرضه مي شود.

مدير عامل و عضو هيات مديره مجموعه ورزشي و تفريحي ، توريستي سافاري با بيان اينكه به دنبال افزايش ظرفيت هاي جديد در كيش هستيم، گفت : سافاري در كشورها به صورت تپه هاي طبيعي است اما به دليل نبود اين فضاي طبيعي دركيش با اختصاص اعتبار اين تپه ها به صورت مصنوعي ايجاد شده است اما به رغم اين موضوع و به اذعان گردشگران جذابيت زيادي در آن موجود است كه در جاي ديگر تجربه نمي شود.

عليرضا قرصي افزود: تلاش داريم بزودي پيست كارتينگ را با كيفيت و استاندارهاي لازم براي بهره مندي بزرگسالان و همچنين كودكان ايجاد كنيم .

رضا عابدي يكي از گردشگران كه براي سومين بار به كيش سفر كرده در مورد استفاده از سافاري كيش گفت: هر سال با دوستان به اين مكان مي آيم، هيجان زيادي دارد كه در جاي ديگر نمي توان آن را تجربه كرد .

اما استفاده از اين تفريحات هيجاني براي همه توصيه نمي شود به خصوص براي بيماران قلبي و زنان باردار، اگرچه بانوان هم طالب استفاده از بانجي شوتينگ هستند .

ناصر جوان 29 ساله كه دوبار به دبي سفر كرده معتقد است توسعه اين مكان، اختصاص امكانات بيشتر و ايجاد جاذبه هاي متنوع سبب مي شود گردشگران به جاي رفتن به دبي، به كيش سفر كنند، اينكه كيش براي ورود، ويزا نمي خواهد ظرفيت ارزشمندي است كه گردشگران مي توانند ضمن بهره مندي از جاذبه هاي طبيعي همچون آب، آفتاب ، سواحل زيباي مرجاني ، هواي مطلوب از اين امكان بهره مند شوند .

وي مي گويد: خوب است چنين امكاناتي در نقاط مختلف كشور نيز ايجاد شود.

زهره 32 ساله كه به اتفاق همسرش به كيش سفر كرده گفت : چند سال است كه به كيش مي آيم و از سافاري و امكانات آن استفاده مي كنم .

وي محيط سالم موجود در اين منطقه را از مزاياي آن برشمرد و گفت : جزيره كيش زيبا و ديدني است و نيازي نيست كه پولمان را به كشورهاي خارجي ببريم ، وقتي ظرفيت هاي لازم را در كشور خود داريم چرا جيب ديگران را پر كنيم .

اين بانوي ايراني خواستار اختصاص امكانات بيشتر به اين مكان و ارائه خدمات بهتر شد.

با توجه به رويكرد دولت در گسترش گردشگري حلال و اسلامي، سافاري كيش فضايي فراهم ساخته تا گردشگران خارجي كه تمايل دارند بانوان آنها در محيطي سالم، آرام و امن به تفريح بپردازند براي اين منظور به جزيره كيش سفر كنند.

ايجاد مجموعه هاي تفريحي در كشور ضمن ايجاد اشتغال براي جوانان به ارز آوري و رونق اقتصادي منطقه و كشور كمك خواهد كرد .

گزارش از مريم زباندان

1630**1641/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها