۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81542031
T T
۰ نفر
مديركل آموزش و پرورش خوزستان:اين اداره كل دوهزار ميليارد ريال مطالبه دارد

اهواز- ايرنا- مدير كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اين اداره كل دو هزار ميليارد ريال از ارگان ، شركت ها و شهرداري هاي خوزستان طلب دارد.

به گزارش ايرنا محمد تقي زاده يكشنبه در شوراي آموزش و پرورش خوزستان در محل تالار شهيد هاشمي استانداري خوزستان اظهار كرد: از سال 1371 مقرر شد كه ارگان ها و سازمان ها و شهرداري عوارضي را به آموزش و پرورش پرداخت كنند كه متاسفانه دستگاه هاي اجرايي اين استان در اين كار همكاري لازم را نداشتند.

وي گفت: دريافت اين ميزان مطالبات مي تواند تحول عظيمي را در آموزش و پرورش به ويژه در بخش آموزش ايجاد كند.

تقي زاده همچنين با اشاره به عملكرد اين اداره كل در امسال افزود: در طول امسال بالغ بر دو هزار نفر از افرادي كه ترك تحصيل كرده بودند به تحصيل بازگشتند.

مدير كل آموزش و پرورش خوزستان بيان كرد: اين اداره كل همچنين در بخش تربيت بدني و سلامت رتبه هاي كشوري و بين المللي زيادي را كسب كرد و طرح هاي ورزشي و سلامتي امسال در مدارس خوزستان به اجرا درآمد.

وي همچنين با اشاره به تدوين سند پنج ساله جامع آموزش و پرورش افزود: اين سند بر اساس شاخص هاي علمي تدوين شده،كه در كار از انجمن نخبگان كمك گرفته شده است.

تقي زاده همچنين با اشاره به نزديك شدن روز برگزار آزمون سراسري گفت: كلاس هاي فوق برنامه و آموزشي براي دوره هاي سوم متوسطه در اين استان آغاز شده، تا خوزستان بتواند رتبه هاي قابل قبولي را در آزمون و امتحانات پاياني مدارس كسب كند.

معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خوزستان نيز بيان كرد: رتبه هاي آموزشي استان ها، بر اساس نمرات دوره سوم متوسطه در كشور سنجيده مي شود به همين منظور كلاس هاي فوق برنامه و آموزشي در اين دوره بسيار لازم است و براي برگزاري اين كلاس ها به اعتبار لازم نياز است.

محمد كمايي افزود: بر همين اساس و با توجه به ميزان بودجه اين اداره كل، پنج درس را براي آموزش در اين دوره و آماده سازي دانش آموزان اين مقطع انتخاب شده است.

معاون سياسي و اجتماعي استاندار خوزستان نيز بر اجراي كلاس هاي تقويتي دوره سوم متوسطه در اين استان تاكيد كرد و گفت: اعتبار برگزاري كلاس هاي آموزشي آزمون سراسري از سوي استانداري تامين مي شود.

فرج اله خبير افزود: شوراي آموزش و پرورش در تمامي شهرستان ها در برگزاري اين كلاس ها به صورت منظم و قوي نظارت داشته باشند چرا كه رتبه آموزشي خوزستان بر ميزان نمرات پايه سوم متوسطه و ميزان قبولي هاي آزمون سراسري در كشور سنجيده مي شود.

7158/6037

سرخط اخبار استان‌ها