۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81526816
T T
۰ نفر
بيشتر ساختمان هاي تازه احداث در هشترود فاقد مجوز نظام مهندسي است

مراغه - ايرنا - فرماندار هشترود با بيان اينكه نبود نمايندگي نظام مهندسي در اين شهرستان از مشكلات اساسي در حوزه ساخت و سازهاست، گفت: به اين دليل بيشتر ساختمان ها در اين شهرستان غيراصولي ساخته شده و فاقد مجوز نظام مهندسي است.

حسن مستفيد، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در صورت بروز كوچكترين زلزله در هشترود، بيشتر ساختمان هايي كه به صورت غير اصولي و بدون مجوز ساخت از نظام مهندسي احداث شده اند، دچار خسارت جدي مي شوند.

وي با بيان اينكه مردم اين شهرستان براي اخذ تاييديه ساختمان خود بايد به نظام مهندسي ميانه بروند، اظهار كرد: اين كار علاوه بر تحميل هزينه براي آنان، به علت مسافت زياد با اين شهرستان موجب شده تا مردم رغبت چنداني به اين كار نشان ندهند.

فرماندار هشترود، ايجاد نمايندگي نظام مهندسي در هشترود را براي سهولت در صدور مجوزهاي لازم براساس اصول مهندسي و ساخت و سازهاي مستحكم لازم و ضروري دانست.

مستفيد، يادآوري كرد: احداث ساختمان به صورت غير اصولي و غيرمهندسي موجب مي شود تا مردم در زمان وقوع حوادث مترقبه و غيرمترقبه دچار خسارت شوند.

وي تاكيد كرد: هر ساخت و سازي كه بدون مهر نظام مهندسي در اين شهرستان احداث و براي اخذ مجوز به ماده 100 ارجاء شود، حكم تخريب داده خواهد شد.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 120 كيلومتري جنوب شرقي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7486/8023/6183

سرخط اخبار استان‌ها