بسته بودن جو فرهنگي تبريز، علت اصلي عقب ماندگي اين شهر است، عده اي به دنبال له كردن تبريز هستند

تبريز - ايرنا - عضو شوراي اسلامي تبريز و دبير اين شورا گفت: بسته بودن جو فرهنگي تبريز، علت اصلي عقب ماندگي اين شهر است.

رسول درسخوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه جو فرهنگي اين شهر در مقايسه با شهرهايي همچون تهران، اصفهان و مشهد بسته است، اين درحاليست كه فضاي تبريز در 100 سال گذشته و در صدر مشروطيت بسيار بازتر بود.

وي با انتقاد از عملكرد مركزنشينان گفت: در موضوع يادمان شمس تبريزي، عده اي به دنبال له كردن تبريز هستند و شهرهاي كوچك را مقابل اين شهر تاريخي قرار مي دهند.

درسخوان افزود: تاريخ تبريز از مشروطيت شروع نمي شود، بلكه از شمس تبريزي ها و دده قورقودها شروع شده و نبايد تاريخ اين شهر را در ظرف بسته يكصد ساله ارايه كرد و من گله مندم از افرادي كه سعي دارند جلوي پيشرفت تبريز را بگيرند.

وي با اشاره به برنامه ريزي فرهنگي كه اصلي ترين محور در فرهنگ به شمار مي رود، گفت: در اين برنامه ريزي، محوري ترين بحث، موضوع هويت است كه متاسفانه در ايران چنين برنامه ريزي وجود ندارد و مسلما در تبريز نيز وجود نخواهد داشت.

درسخوان افزود: شوراي اسلامي تبريز، شوراي فضاي موجود است و به صراحت اعلام مي كنم كه شورا در زمينه فرهنگ خطه گناهكار بوده و كوتاهي كرده است و بايد در اين خصوص مورد بازخواست قرار گرفته و به مردم پاسخ دهد.

دبير شوراي اسلامي تبريز اعلام كرد: در بحث نظارتي شورا چون مكانيزم آن تعريف نشده است، كار زيادي نمي توان انجام داد و نظارت هاي فردي در اين زمينه نيز تاثيرگذار نخواهد بود.

كلان شهر تبريز طبق سرشماري سال 90، يك ميليون و 695 هزار و 94 نفر جمعيت دارد.

1756/7233

سرخط اخبار استان‌ها