۹ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۰
کد خبر: 81522684
T T
۰ نفر
پاكستان: نسبت به حصول توافق خوب و عملی میان ایران و 1+5 بسیار امیدواریم

اسلام آباد – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان با بیان اینكه روند مذاكرات هسته ای یك سال و نیم اخیر میان ایران و گروه 1+5 پیشرفت بسیار خوبی داشته است، گفت: نسبت به حصول توافقی خوب و عملی میان طرفین در آینده نزدیك بسیار امیدواریم.

خانم تسنیم اسلم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مشكلات و تنش های زیادی در منطقه وجود دارد و با امضای یك توافقنامه خوب میان ایران و گروه 1+5و حل موضوع هسته ای ایران، نه تنها یك گام بلند در جهت كاهش مسایل و تنش های منطقه برداشته خواهد شد، بلكه زمینه برای حل بسیاری از مسایل و مشكلات جاری در منطقه فراهم خواهد شد.

وی همچنین تاكید كرد كه با امضای یك توافقنامه عملی و مورد رضایت دو طرف و رفع تحریم ها، گشایش قابل توجهی در مسیر همكاری های اقتصادی به ویژه در میان كشورهای منطقه حاصل خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان گفت: اسلام آباد همواره تاكید كرده است كه مسایل و اختلافات از جمله موضوع هسته ای ایران تنها و تنها از طریق مذاكره قابل حل است.

تسنیم اسلم با بیان اینكه امروز منطقه شاهد مشكلات فراوانی است، گفت: وقت آن است كه به جای اضافه شدن به مشكلات منطقه ای و بین المللی، تلاش ها در جهت حل مسایل قرار گیرد و مذاكرات جدی یك سال و نیم اخیر میان دولت ایران و گروه 1+5 نیز حاكی از آن است كه اراده ها و تلاش ها در مسیر حل موضوع هسته ای ایران و امضای یك توافقنامه جامع در این زمینه قرار گرفته است.

مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 این روزها به مراحل سخت و حساس خود نزدیك شده است به رغم پیشرفت هایی كه در روند مذاكرات حاصل شده، هنوز هم مسایلی باقی مانده است كه طرف های مذاكره كننده سعی دارند تا پیش از فرارسیدن پایان فرصت كنونی (11 فروردین سال آینده)، آن را حل و فصل كنند و به توافقی خوب برسند.

حجت الاسلام كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، روز گذشته از تریبون نماز جمعه تهران اعلام كرد كه آخرین گام ها در مذاكرات هسته ای در حال برداشته شدن است.



** سوریه راه حل خارجی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان در خصوص سفر اخیر سید نیّر حسین بخاری رییس مجلس سنای این كشور در راس یك هیات پارلمانی به كشورهای عراق و سوریه و اینكه آیا این سفر و دیدارهای مهم او با تعداد زیادی از عالی ترین مقامات سوریه، نشانه فصل جدیدی در روابط اسلام آباد-دمشق است، گفت: این دیدارها در قالب سفر رسمی رییس مجلس سنای پاكستان انجام شد و پاكستان همواره روابطی خوب هم با سوریه و هم با عراق داشته است.

وی گفت: پاكستان، سوریه و عراق درد مشتركی به نام تروریسم دارند و ما خواستار بازگشت ثبات، صلح و روزهای خوش به سوریه و عراق هستیم.

تسنیم اسلم درخصوص اینكه پاكستان چه راهی را بهترین راه حل برای رهایی سوریه از بحران كنونی می داند گفت: تنها خود سوری ها هستند كه می توانند بهترین راه حل و تصمیم را برای سرنوشت خود و كشورشان اتخاذ كنند و هیچ گونه راه حل خارجی نمی تواند كمكی به حل مشكلات سوریه كند.

رییس مجلس سنای پاكستان در روزهای اخیر و در راس یك هیات پارلمانی، سفری یك هفته ای به عراق و سوریه داشت و در جریان این سفر، با فواد معصوم و بشار اسد روسای جمهوری دو كشور نیز دیدار كرد.

آساق*3**1723

سرخط اخبار جهان