رقابت ژاپن، فرانسه و آلمان برای ساخت زیردریایی های جدید استرالیا/ 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری

كوالالامپور – ایرنا - ژاپن، فرانسه و آلمان برای ساخت زیردریایی های جدید استرالیا رقابت خود را آغاز كردند و 'تونی ابوت' نخست وزیر این كشور سوئد را از این رقابت كنار گذاشت.

به گزارش ایرنا، نیروی دریایی استرالیا به دنبال یافتن جایگزینی برای زیردریایی های كلاس 'كولینز' است كه تقریبا در حال نزدیك شدن به پایان عمر عملیاتی خود هستند.

'كوین اندروز' وزیر دفاع استرالیا، گفت كه ژاپن، فرانسه و آلمان برای ساخت زیردریایی جدید استرالیا رقابت می كنند.

به گزارش روز جمعه شبكه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا، وی گفت كه وزارت دفاع این كشور پیشنهادهایی از شركای بالقوه خود در خصوص ساخت زیردریایی در خارج از استرالیا و در استرالیا و یا یك رویكرد تركیبی و با روش فرایند ارزیابی رقابتی دریافت كرده است.

وزیر دفاع استرالیا، گفت كه هیچ تضمینی وجود ندارد كه زیردریایی های جدید در این كشور طراحی و یا ساخته شود.

دولت استرالیا در ابتدا به دنبال خرید 10 فروند زیردریایی از ژاپن بود و برخی خبرها حكایت از قرارداد 20 میلیارد دلاری برای خرید این زیردریایی ها داشت.

پس از این طرح، سوئد نیز پیشنهاداتی برای برنامه زیردریایی استرالیا ارائه كرد كه خبرها حاكی است نخست وزیر استرالیا طرح زیردریایی زیرسطحی A 26 سوئد را رد كرده است.

وزیر دفاع استرالیا نیز گفت طرح شركت سوئدی برای ساخت زیردریایی در جنوب استرالیا رد شده است.

وی گفت كه انتظار می رود كار قابل توجهی از ساخت زیردریایی ها در در استرالیا انجام و منجر به ایجاد دستكم 500، شغل جدید با مهارت بالا شود.

وزیر دفاع استرالیا، گفت كه ساخت زیردریایی، بزرگترین برنامه دفاعی در تاریخ استرالیا است و 50 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری می شود.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان