۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۳۸
کد خبر: 81513024
T T
۰ نفر
اسلووني سلاح هاي مازاد به ارزش 1.7 ميليون يورو را فروخت

بلگراد-ايرنا- وزارت دفاع اسلووني روز پنجشنبه 20 هزار قطعه سلاح گرم استفاده نشده را كه بيشتر آنها تپانچه، تفنگ و مسلسل بودند از طريق مزايده به ارزش يك ميليون و 700هزار يورو فروخت.

به گزارش ايرنا از پايگاه هاي اينترنتي بالكان، خبرگزاري رسمي اسلوني « STA » در گزارشي اعلام كرد كه 20 هزار قبضه سلاح سبك گرم از مجموع 46 هزار سلاح استفاده نشده و مازاد به شركت اتريشي ليمكس فروخته شده كه اين سلاح ها براي نگهداري در كلكسيون و يا استفاده در صنعت فيلم سازي پيشنهاد شده است.

بنا به اين گزارش، ژليكو كرالي از اداره تداركات وزارت دفاع اسلوني در اين رابطه گفت كه به دليل اينكه اين سلاح ها مورد استفاده نيروي نظامي اسلووني قرار ندارد و از طرفي نگهداري و حفاظت آنها هزينه دارد لذا وزارت دفاع اسلووني تصميم به فروش آنها گرفت.

وي افزود كه براي نابودي و انهدام سلاح هاي از رده خارج به پول نياز است و به همين دليل وزارت دفاع اسلووني با بررسي بازار براي فروش تصميم گرفت كه آنها را از طريق مزايده بفروشد.

خبرگزاري رسمي اسلووني همچنين گزارش داد كه وزارت دفاع اين كشور تعدادي از سلاح هاي مازاد استفاده نشده را به موزه تاريخ نظامي هديه كرد و تعدادي را هم به كلكسيونردارهاي ثبت شده فروخت.

اروپام**1**436**1565

سرخط اخبار سیاست