منافع اقتصادی منطقه آزاد مستقل استان بسیار بیشتر از طرح الحاق به منطقه آزاد ارس است

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: تشكیل منطقه آزاد تجاری - صنعتی مستقل استان اردبیل بیش از طرح الحاق به منطقه آزاد ارس، مردم استان را از فرصت های مختلف از جمله سرمایه گذاری و اشتغال برخوردار خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری پارس آباد ابراز امیدواری كرد در اسرع وقت هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری - صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد.

وی با بیان اینكه منطقه آزاد طبق قانون باید در مناطق مرزی ایجاد شود، گفت: پارس آباد و بیله سوارمغان به لحاظ واقع شدن در نوار مرزی و برخورداری از شرایط و ویژگی های لازم، اصلی ترین نقطه منطقه آزاد تجاری- صعنتی اردبیل خواهند بود.

او اظهار كرد: به لحاظ واقع شدن این دو شهرستان در نوار مرزی و قرار گرفتن فعال ترین گمرك استان در بیله سوار ، خواه نا خواه قسمت هایی از اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار مغان جزو محدوده اصلی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اردبیل خواهند بود.

خدابخش با اعلام اینكه 100هزار هكتار از اراضی دولتی برای ایجاد منطقه آزاد شناسایی و در نظر گرفته شده است، گفت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان شاهد سرمایه گذاری در بخش های مختلف به خصوص در حوزه كشاورزی و صنایع وابسته به كشاورزی و تاسیس دانشگاه بین المللی كشاورزی در این منطقه و در نهایت رونق و پیشرفت اساسی و افزایش حداقل دو برابری درآمد مردم منطقه خواهیم بود.

وی، در ادامه به ضرورت حمایت از سرمایه گذاران تاكید كرد و گفت: اگر می خواهیم در استان اردبیل به خصوص در بعد اقتصادی شاهد رشد و توسعه باشیم باید نگاهمان را تغییر و با دید مثبت به سرمایه گذاران نگاه كنیم.

او به خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان كرد: در حال حاضر ایران اسلامی در چهار تكنولوژی مهم جزو 10كشور برتر دنیاست و این از اثرات و بركات انقلاب اسلامی است.

استاندار اردبیل اضافه كرد: در قبل از انقلاب تعداد دانشجویان منطقه كم شمار و ناچیز بود ولی هم اكنون استان اردبیل حدود 75هزار دانشجوی مشغول تحصیل دارد.

وی با اعلام اینكه در حوزه های اقتصادی و عمرانی اتفاقات فوق العاده ای در استان اردبیل رخ داده است، خاطر نشان كرد: امسال 100روستای استان یا گازرسانی شده و یا در حال گازرسانی است.

استاندار اردبیل افزود: دولت، باهدف مهار آب های مرزی، امسال هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت كرده كه یك میلیارد دلار آن برای استان اردبیل اختصاص داده شده است.

مجید خدابخش گفت: 70درصد این رقم در بخش آب كشاورزی پارس آباد مغان سرمایه گذاری می شود.

وی از خرید یك میلیارد تومان تجهیزات پزشكی برای بیمارستان در حال احداث 120تختخوابی پارس آباد تا خرداد سال آینده خبر داد و گفت: طرح توسعه فرودگاه ، اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری و احداث بیمارستان 120تختخوابی این شهرستان تا هفته دولت سال آینده تكمیل و افتتاح خواهد شد.

پارس آباد در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

7121/6016

سرخط اخبار استان‌ها