۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۵
کد خبر: 81510041
T T
۰ نفر
سرپرست سازمان قضايي تهران بر اهميت نظارت و بازرسي در كنترل تخلفات و جرايم تاكيد كرد

تهران - ايرنا- سرپرست سازمان قضايي استان تهران با اشاره به اهميت امر نظارت در كنترل تخلفات گفت: كنترل و نظارت يكي از ابعاد مهم در سالم سازي و پيشگيري از وقوع جرم در جوامع است.

به گزارش ايرنا از سازمان قضايي نيروهاي مسلح، حجت الاسلام والمسلمين «عباسعلي فراتي» در جمع مديران بازرسي و حقوقي فرماندهي انتظامي غرب استان تهران، به ابعاد نظارت و بازرسي در حكومت اميرمومنان علي(ع) پرداخت و افزود: از 79 نامه نهج البلاغه 11 نامه با كلمه' بلغني' يعني' به من گزارش شده است' آغاز شده و اين نشان مي دهد كه امام بازرسيني در اقصا نقاط حكومت اسلامي داشته و عملكرد كارگزاران را گزارش مي دادند.

وي با اشاره به نامه اين حضرت به 'شريح قاضي' گفت: امام مي فرمايند كه به من گزارش شده خانه اي خريده ايد به اين مبلغ و با اين مشخصات و هشدار مي دهند كه اگر با من مشورت مي كردي، اين خانه را نمي خريدي و شئون قضاوت را رعايت نكردي.

سرپرست سازمان قضايي استان تهران ادامه داد: آن حضرت در نامه اي ديگر كميل بن زياد را توبيخ مي كند كه چرا حوزه استحفاظي اش را ترك كرده و موجب نفوذ و ضربه دشمن شده است.

فراتي فراهم شدن سه شاخصه مهم را در نظارت ها ضروري دانست و گفت: نظارت پنهاني موجب خواهد شد كه برخورد كارگزاران با مردم اصلاح، امانتداري مراعات و از به وجود آمدن شبكه هاي باندي در يك مجموعه جلوگيري شود.

وي ادامه داد: سهل انگاري و كوتاهي حتي يك نفر ممكن است فاجعه عظيمي را به بار بياورد و زحمات مجموعه اي را هدر دهد.

اين مقام قضايي با بيان اين كه نقاط قوت نهادها و سازمان ها در بازرسي ها بايد برجسته شود، تصريح كرد: بيان نكات مثبت و تشويق مجموعه هاي موفق بايد در اولويت كار بازرسي قرار گيرد سپس متناسب با ضرورت به نكات منفي پرداخته شود.

فراتي تأكيد كرد: بازرسي ها بايد اقدامات خود را رصد نمايند و آثار و نتايج كار خود را ببينند تا از بازخورد كار خويش مطلع شوند.

به گفته وي، اعتماد كاركنان به بازرسي موجب بر طرف شدن سوء ظن و بد گماني مي شود و بازرس ها راحت تر مي توانند وظايف خود را انجام دهند.

اجتمام(1)** 9317 ** 1418

سرخط اخبار جامعه