۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۱۷
کد خبر: 81499135
T T
۰ نفر
گرد و غبار غليظ بوكان و مهاباد در آذربايجان غربي را فراگرفت

مهاباد - ايرنا - گرد و غبار غليظ از شامگاه روز يكشنبه شهرهاي بوكان و مهاباد در جنوب آذربايجان غربي را فراگرفته و باعث كاهش ديد افقي در اين مناطق شده است.

رييس اداره حفاظت محيط زيست بوكان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس اندازه گيري هاي انجام شده ميزان انتشار ذرات گرد و غبار موجود در هوا در اين شهرستان در حال حاضر به 650 ميكروگرم بر مترمكعب رسيده است.

محمد احمدي با بيان اينكه اين ميزان ريزگردهاي موجود در هواي اين شهرستان 10 برابر حد مجاز است افزود: بتدريج با گذشت زمان بر ميزان غلظت اين گرد و غبارها در هواي اين شهرستان افزوده مي شود.

وي گفت: اين امر باعث شده تا ميزان ديد افقي در اين شهرستان به كمتر از 2.5 كيلومتر برسد.

گرد و غبار غليظ علاوه بر بوكان، شهرستان مهاباد را نيز از عصر روز يكشنبه فراگرفته و بتدريج در حال افزايش است.

رييس اداره حفاظت محيط زيست مهاباد به خبرنگارايرنا گفت: به دليل نبود دستگاه ويژه اندازه گيري ميزان گرد و غبار موجود در هوا به طور دقيق نمي توان گفت كه اين وضعيت جوي چند برابر حد مجاز است.

كامران حسيني يادآوري كرد: ولي به طور قطع اين شرايط جوي كه موجب افزايش غلظت گرد و غبار در هوا شده است مي تواند براي سلامتي انسان مضر باشد.

وي از مردم به ويژه زنان باردار، كودكان، بيماران قلبي و ريوي خواست به دليل آلودگي هوا كه ناشي از پراكنده شدن ذرات گرد و خاك معلق در هواست از تردد غيرضروري در فضاهاي باز خودداري كنند.

بر اساس اعلام اداره هواشناسي مهاباد اين پديده جوي كه از غرب كشور وارد آذربايجان غربي بويژه مناطق جنوبي آن شده است تا عصر امروز دوشنبه در اين مناطق تداوم داشته و از اواخر وقت با آغاز بارش ها از شدت آن كاسته مي شود.

شهرستان هاي بوكان و مهاباد به ترتيب با 227 و 217 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده اند.

7510/6185/6008

سرخط اخبار استان‌ها