۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81485857
T T
۰ نفر
هما روستا: تئاتر فجر دفترچه رشد نمايش در ايران است

تهران - ايرنا - بازيگر و كارگردان پيشكسوت تئاتر كشور با تاكيد بر اين مساله كه رشد تئاتر طي يكي، دو دهه اخير در ايران به سبب تعاملات فرهنگي هنرمندان با همتايان جهاني خود به واسطه رخدادي به نام تئاتر فجر بوده گفت: اين جشنواره دفترچه خاطرات تحول و رشد هنر نمايش ايران است.

هما روستا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار تئاتر ايرنا با بيان آنكه تئاتر هنر انسان ساز و فرهنگ سازي است كه بخش بزرگي از تاريخ تمدن جهان را در بستر خود حمل كرده و به دست انسان ها رسانده است خاطرنشان كرد: درست به همين دليل است كه تئاتر را هنر تمدن ساز مي نامند.

وي ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر در طي دوران برگزاري خود علاوه بر آنكه در هر دوره تجربه اي جديد را به هنر نمايش ايران افزوده است توانسته به عنوان دفترچه اي به ثبت و ضبط خاطرات و سير تحول و تطور تئاتر ايران بپردازد.

كارگردان نمايش «سانتاكروز» حضور نسل جوان و تحصيلكرده را در موج توليدات آثار نمايشي كشور بسيار با اهميت دانست و تصريح كرد پرچمداران تئاتر ايران در آينده همين نسل جوان هستند و با حمايت از توليدات اين نسل در خلال فعاليت هاي اجرايي تئاتر در كشور مي توانيم به فرداي هنر نمايش ايران بيش از گذشته اميدوار باشيم.

روستا با تاكيد بر اهميت حمايت از فعاليت هاي نسل جوان در بدنه توليدات تئاتر كشور گفت: در گذشته اغلب توليدات تئاتر در ايران بر پايه تجربيات هنرمندان استوار بود و فضاي علمي و خلاق در اين عرصه بسيار كم بود؛ اما با ورود نسل جوان و تحصيلكرده در تئاتر ايران طي يك دهه اخير شاهد رشد چشمگير تئاتر سرزمينمان به ويژه در نگاه علمي و آكادميك آن هستيم.

بازيگر نمايش «باغ آلبالو» افزود: همچنين جشنواره تئاتر فجر با حضور گروه هاي بين المللي توانسته در انتقال و تعامل دانش روز هنر نمايش كشورهاي جهان به ايران و داشته هاي هنري جوانان فعال در تئاتر ايران به ديگر كشورها بسيار موثر باشد و امروز تئاتر ايران در بسياري از كشورها به هنري شناخته شده بدل شده است.

سي و سومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر كه از اول بهمن ماه كار خود را آغاز كرده است تا 12 بهمن ماه در تهران ادامه خواهد داشت.

فراهنگ**9266 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ