۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 81479624
T T
۰ نفر
دادستان انديمشك:مهاجرپذيري معضل اعتياد را در انديمشك تشديد كرده است

دزفول - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب انديمشك گفت:با توجه به موقعيت جغرافيايي اين شهرستان و نيز مهاجر پذيري ، معضل اعتياد در انديمشك تشديد شده است.

به گزارش ايرنا، 'صادق جعفري چگني' روز دوشنبه در نشست خبري با محور مبارزه با مواد مخدر افزود:با توجه به چرخه تهيه ، توزيع و مصرف مواد مخدر در شهرستان انديمشك ، همه دستگاهها با كمك مردم بايد براي ريشه كني اين معضل وارد عمل شوند.

وي با بيان اينكه ، معضل مواد مخدر را بايد از زواياي مختلف مورد بررسي قرار داد ، گفت: اعتياد ، آسيب هاي اجتماعي مختلفي از جمله طلاق در پي داشته و جرايم خرد را گسترش داده است.

دادستان انديمشك بيان داشت:اين شهرستان در كاهش جرايم خشن رشد قابل قبولي داشته اما در زمينه جرايم خرد با توجه به آسيب و پيامدهاي ناشي از اعتياد وضعيت چندان مطلوب نيست.

وي افزود:دستگاه قضايي اقدامات خوبي در راستاي تشديد برخورد با افراد متخلف و قاچاقچيان انجام داده و با قاچاقچيان مواد مخدر با قاطعيت برخورد مي كند.

چگني ،عملكرد نيروي انتظامي انديمشك در كشف جرايم و شناسايي مناطق آلوده شهري را مثبت ارزيابي كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان انديمشك نيز در اين نشست خبري از انهدام 16 باند تهيه و توزيع مواد مخدر و دستگيري 60 نفر از عوامل اصلي تهيه و توزيع در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ ' اكبر كروندي ' ، بر اجراي برنامه هاي فرهنگي در مناطق آلوده اين شهرستان در راستاي ريشه كني اين معضل تاكيد كرد و خواستار استفاده از ظرفيت رسانه و نهاهاي مردمي براي آگاهي بخشي به مردم شد.

معاون فرماندار انديمشك نيز گفت:با توجه به اهميت اجتماعي كردن مقابله با مواد مخدر ، رسانه ها بايد در اين خصوص مشاركت جدي داشته باشند.

'امير حمزه بزرگي' افزود:براي پيشگيري ، آگاه سازي و هوشيار كردن خانواده ها حضور اصحاب رسانه و اطلاع رساني از اين طريق مهم و حايز اهميت است.

وي با بيان اينكه ، براي اجتماعي شدن مقابله با مواد مخدر در ابتدا بايد به يك نقطه مشترك و تعريف واحد از موضوع اعتياد رسيد ، گفت:شكل گيري يك تفكر بنيادين در اين خصوص به رفع دغدغه ها كمك مي كند.

'بهمن رشنو' رييس اداره بهزيستي انديمشك هم گفت:در 80 مركز و مهد كودك با توجه به اهميت آموزش از سنين پايين ، آگاهي هاي لازم براي داشتن زندگي سالم ارايه شده است.

'احمدرضا جمشيدي' رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد انديمشك هم با اشاره به اهميت توجه به دانشجويان براي پيشگيري از اعتياد آنان گفت:اعتياد برخي دانشجويان به ريتالين به عنوان داروي ضد خواب به يك معضل جدي تبديل شده است.

'احمد مجيدي' مدير شبكه بهداشت و درمان انديمشك نيز از تلاش براي راه اندازي يك كمپ دولتي ترك اعتياد در اين شهرستان خبر داد.

انديمشك به عنوان يكي از ورودي هاي استان خوزستان از جايگاه ويژه اي

در زمينه ترانزيت كالا ، بار و مسافر برخوردار مي باشد.

تاكنون چند باند مواد مخدر حين انتقال و جابجايي مواد در ورودي شهرستان انديمشك به دام افتاده اند.

7281/648

سرخط اخبار استان‌ها