۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81471973
T T
۰ نفر
رزمایش مشترك دریایی ایران و عمان برگزار می شود

تهران – ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترك امداد و نجات دریایی ایران و عمان در اردیبهشت ماه سال 94 سخن به میان آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری پس از دیدار با سرلشكر 'سالم بن مسلم بن علی قطن' رییس دانشكده دفاع ملی عمان در جمع خبرنگاران افزود: در بحث برقراری امنیت و امداد و نجات دریایی در شرق تنگه هرمز و دریای عمان با كشور برادر عمان همكاری بسیار نزدیكی داریم.

ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز اعلام كرده بود كه برای برگزاری رزمایش های مشترك به منظور ارتقا امنیت منطقه آماده است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی مسوولیت امداد و نجات دریایی در شرق تنگه هرمز و دریای عمان بر عهده كشورهای ایران و عمان است و این دو كشور هر ساله رزمایش مشترك دریایی در این زمینه برگزار می كنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)، ایران و عمان را دو بازیگر اصلی در زمینه امنیت دریایی در منطقه خواند و گفت: شماری دانشجویان دانشكده عالی دفاع ملی عمان اكنون در تهران بسر می برند تا گفت و گوی مفصلی در ارتباط با اهمیت دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز انجام دهند.

دریادار سیاری افزود: همچنین جایگاه و نقش دریا در جهان امروز و وزن بالای جایگاه جغرافیایی ایران به عنوان همسایه دریا در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

تهران بارها بر ضرورت تامین امنیت منطقه خلیج فارس با حضور كشورهای حاشیه آن و بدون كشورهای فرامنطقه ای تاكید كرده است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در مورد تهدید نظامی اخیر ژنرال مارتین دمپسی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: من اصلا ایشان را نمی‌ شناسم و نمی‌ خواهم بشناسم، چون اصلا روی او حساب نمی‌ كنم.

وی ادامه داد: این اطمینان را می دهم كه اهل تعدی و تجاوز به دیگران نیستیم؛ اما پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروی دریایی بر همگان آشكار است.

امیر سیاری با اشاره به بازتاب گسترده رزمایش محمد‌ رسول‌الله (ص) و ارتقاء توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: دفاع از منافع ملی و مرزها و تقویت نیروهای مسلح در دستور كار ما است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیام كشورمان برای همه كشورهای منطقه را صلح و دوستی عنوان كرد و گفت: برای دفاع از مرزها، منافع و منابع هر جا كه لازم باشد با قدرت آماده ایم .

وی در پایان بر لزوم دست در دست هم گذاشتن كشورهای منطقه برای تامین امنیت منطقه تاكید كرد.

اجتمام 9317**9303* *1436

سرخط اخبار سیاست