بانوان فرماندهان روایت پیشرفت در جنگ روایت‌ها

تهران- ایرنا- رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با تاکید بر اینکه بانوان ایرانی را فرماندهان روایت پیشرفت کشور می‌دانیم، افزود: متاسفانه آنگونه که باید پیشرفت‌ها را به نسل جوان و نوجوان معرفی نکرده‌ایم و در این زمینه به آنان بدهکار هستیم.

«حجت الاسلام و المسلمین تقدیری» رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر معرفی پیشرفت‌های کشور به مردم، تصریح کرد: هنگامی که مردم به درستی در جریان پیشرفت‌های کشور قرار گیرند، خود به راویان پیشرفت تبدیل خواهند شد.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت افزود: تمام پیشرفت‌های کشور به دست جوانان و مردم عزیز کشورمان رقم خورده است؛ همین جوانان قدیمی و جوانان جدید که گام دوم انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند.

وی وظیفه ستاد ملی روایت پیشرفت را معرفی دستاوردهای همه دستگاه‌ها چه دولتی و چه حاکمیتی بر شمرد و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فرزندان ایران بیایند و ببینند که علی رغم مشکلات و تحریم‌ها، چه موفقیت‌هایی حاصل شده است، ببینند که آحاد ملت ایران چگونه موفق به تولید علم شدند.

تقدیری افزود: فرزندان ایران باید اول ببیند، سپس تلاش کنند که مشاهدات خود را به درستی روایت کنند و حال که این موفقیت‌ها درک و روایت کردند، خودشان پیشرفت‌های نوینی در گام دوم انقلاب اسلامی رقم بزنند.

در جنگ روایت‌ها، زنان فرماندهان روایت پیشرفت هستند

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با اشاره به اولویت‌های این ستاد، گفت: گام دوم انقلاب در دست جوانان و نوجوانان است و اگر به دنبال تحقق پیشرفت هستیم، باید اولویت مخاطبان خود را به جوانان و نوجوانان دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: نقش زنان در روایت پیشرفت انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری است. همان دختران و زنانی که امام (ره) فرمودند که انقلاب به دست آنان انجام شده است. همان زنان و دخترانی که دفاع مقدس را روایت کردند؛ آنها هم خودشان حضور داشتند و هم روایتگر بودند و حال در گام دوم انقلاب و در شرایطی که جنگ روایت‌ها شکل گرفته است و جهاد تبیین بر همه ما واجب است، خانم‌ها باید کاری کنند کارستان.

تقدیری افزود: بانوان باید وارد میدان شوند تا هم خودشان به پیشرفت کشور کمک کنند و هم کمک کنند که پیشرفت‌ها به درستی روایت شود چرا که این مهم بدون همت بانوان و زنان امکان‌پذیر نیست.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت اذعان داشت: یکی از مهمترین کارهایی که در ستاد ملی روایت پیشرفت صورت گرفته، توجه ویژه به معاونت بانوان است. در ستاد روایت پیشرفت، معاونت بانوان تنها یک سمت در کنار سایر سمت‌ها نیست. بیش از نیمی از ظرفیت‌ها در اختیار بانوان قرار گرفت چرا که معتقدیم بانوان و دختران فرماندهان روایت پیشرفت هستند.

وی افزود: اگر قرار باشد که ستاد ملی روایت پیشرفت یک مخاطب خاص داشته باشد آن زنان و بانوان هستند به ویژه دختران نوجوان چون هم بانو و دختر هستند و هم نوجوان و آینده‌ساز و گام دومی. ستاد روایت پیشرفت ستاد حرکت‌های زنان و دختران است و انشاالله برکت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

جایگاه زنان در اسلام، به درستی روایت نشده است

حجت‌الاسلام و المسلمین تقدیری گفت: نه تنها انقلاب اسلامی بلکه خود اسلام نیز برای بانوان جایگاه ویژه‌ای قائل است، حتی بیش از آقایان.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت بانوان و زنان در مقابله با جنگ روایت‌ها، تصریح کرد: امروز نیز باید در جنگ روایت‌ها باید بار دیگر به سراغ همان فرماندهان برویم فرماندهانی که هرچه داریم از آنها داریم. زنان و بانوانی که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های آنها به نحو احسن در ستاد ملی روایت پیشرفت استفاده کنیم.

در روایت پیشرفت، بدهکار نسل جوان و نوجوان هستیم

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مملو از پیشرفت‌ها برای کشور بوده است، گفت: در روایت‌ پیشرفت‌های انقلاب، بدهی بسیاری به نسل جوان و نوجوان داریم. متاسفانه نتوانستیم آنگونه که باید پیشرفت‌ها را منعکس کنیم و باید دست به دست هم دهیم تا پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم.

تقدیری ادامه داد: تلاش می‌کنیم که با اردوهای روایت پیشرفت، دستاوردها را به جوانان عرضه کنیم، آنها را با رویدادها درگیر کنیم، اما تنها دیدن و اطلاع پیدا کردن کافی نیست بلکه باید جوانان و نوجوانان به سمت کنشگری حرکت کنند، باید خودشان تبدیل به راوی پیشرفت شوند و در این مسیر از ابزارهایی همچون پادکست، فیلم، تیزر و موشن بهره می‌گیریم.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت افزود: در برگزاری تمام اردوهای روایت پیشرفت بر این اصل تاکید داریم که همه جوانان و نوجوانان باید تبدیل به راوی پیشرفت شوند. روایت‌های بسیار خوبی نیز در این مسیر محقق شده است که ما را نیز سر شوق می‌آورد. جوانان و نوجوانان با ابزارهای بسیار ساده همچون تلفن همراه و با استفاده از توانمندی‌های بی‌نظیری که دارند به ما ثابت کردند که نسل گام دومی‌ها بسیار توانمند هستند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha