۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۲۲
کد خبر: 81457516
T T
۰ نفر
خشونت و تروریسم در منطقه و اروپا و آمریكا محكوم است

تهران- ایرنا- رییس جمهوری گفت: خشونت و تروریسم چه در كشورهای منطقه و چه در اروپا و آمریكا محكوم است و هر كسی كه از تروریسم و خشونت حمایت كند همه از دیدگاه ما محكوم هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در خجسته عید میلاد پربركت نبی مكرم اسلام و ولادت صادق آل محمد، در دیدار قشرهای مختلف مردم، مسوولان لشكری و كشوری، علما و اندیشمندان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامی و سفیران كشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب این مطلب را بیان كرد.

رییس جمهوری افزود: بسیار خرسندیم كه مردم مسلمان منطقه از عراق ،سوریه ، لبنان و فلسطین گرفته تا پاكستان و افغانستان در برابر افراط و خشونت و تروریسم ایستادگی می كنند و هر روز پیروزی‌های نو به دست می آورند.

وی با تاكید بر اینكه ترور همه جا محكوم است، تصریح كرد: هر كسی كه از تروریسم و خشونت حمایت كند چه كشورهای منطقه و چه اروپا و آمریكا باشد همه از دیدگاه ما محكوم هستند.

روحانی با بیان اینكه ما حامی همه ملت هایی هستیم كه امروز علیه تروریسم قیام و ایستادگی كردند، گفت: آرمان اسلام، ایمان و دین ما كنار نامش است. اسلام هم نام دین ما است و هم آرمان ما. اسلام یعنی قانون گرایی و تسلیم در برابر حق، اسلام یعنی صلح و سلم و ما راه اسلام را ادامه خواهیم داد و بر آن افتخار می كنیم.

رییس جمهوری با بیان اینكه امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبراسلام (ص) نیازمند است، تصریح كرد: ما افراط، خشونت و تروریسم را چه در فلسطین، لبنان و سوریه باشد و چه در پاریس یا آمریكا محكوم می كنیم.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه حامی همه ملت هایی است كه علیه تروریسم، قیام و ایستادگی می كنند، اظهار داشت: آنها كه به ناروا به نام جهاد، دین و اسلام به آدم‌كشی و خشونت و افراط می‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی قدم گذاشته‌اند.

روحانی با تبریك میلاد مبارك نبی مكرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) به محضر رهبر معظم انقلاب، همه مسلمانان جهان و ایرانیان، گفت: امروز تنها میلاد یك شخصیت والا مقام نیست، امروز روز میلاد سپیده صادق بعد از شبی طولانی و ظلمانی از فساد، بداخلاقی، جهل، تجاوز و رو در روی یكدیگر ایستادن، است؛ سپیده ای كه نوید علم، اخلاق، قانونگرایی، معنویت و رفاه انسان ها می داد.

رییس جمهوری ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) هم ولادتش معجزه بود و هم بعثت و هم هجرتش كه با ولادتش برای همه جهانیان امید، با بعثتش نور و با هجرتش دولت، امت و وحدت به ارمغان آورد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه پیامبر در چارچوب شریعت، حكمت، سیاست و رحمت، جامعه را اداره كرد، افزود: گرچه در آغاز اكثر مردم مدینه مسلمان نبودند اما پیامبر (ص) با حكمت خود آنچنان این شهر را اداره كرد كه حتی آنها كه معتقد به وحی نبودند به خرد، حكمت و تدبیر وی ایمان داشتند.

روحانی گفت: پیامبر (ص) وحی را در برابر عقل قرار نداد. حتی برای تبیین وحی از عقل هم وام گرفت و برای حركت درست در مسیر صحیح عقل، چراغ وحی را پیش روی عقل قرار داد و این همان است كه وقتی عقل و نورانیت وحی تركیب می شود، حكمت آفریده می شود.

روحانی اضافه كرد: پیامبر (ص) شریعت یعنی قانون و قانون گرایی را آورد كه در یك جامعه اسلامی هیچ چیز بالاتر از قانون نیست. حتی پیامبر(ص) هم باید تسلیم قانون و در چارچوب قانون حركت كند، پیامبر نه با زور و نه با قدرت بلكه جامعه را با حكمت، تدبیر، قانونگرایی، شریعت، سیاست وهم چنین رحمت اداره كرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینكه پیامبر حاكمی است كه اهل گذشت است و می گذرد، تصریح كرد: پیامبر (ص) حافظه ای روشن دارند، فراموش نمی كنند اما اهل انتقام نیستند. ایشان مكه را هرگز از یاد نبردند اما شاهكار اخلاقی ایشان فتح مكه و عفو سراسری بود. پیامبر (ص) حتی با آنكه عموی گرامی اش حمزه سید الشهدا را بسیار دوست داشتند اما از وحشی هم گذشتند و او را هم عفو كردند.

رییس جمهوری ادامه داد: شاهكارسیاسی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) جامعه النبی و مدینه النبی بود و شاهكار حقوقی ایشان، صلح حدیبیه و شاهكار اخلاقی، فتح مكه بود.

وی با یادآوری اینكه همه در برابر پیامبر (ص) تعظیم می كردند اما نه به خاطر قدرتش بلكه بالاتر از آن به خاطر حكمتش، ادامه داد: امروز ندای پیامبر(ص) بیش از همیشه بلند است و آن ندا این است كه مسلمانان مسلمانی كنید كه مسلمانی به نام نیست و به راه است.

وی تصریح كرد: امروز همه نیازمندیم كه خود را در محضر پیامبر (ص) و در مدینه پیامبر ببینیم كه اگر خود را در محضر پیامبر (ص) بیابیم دیگر در آن جامعه تكفیر، خشونت و افراط نیست بلكه عفو و استغفار است به جای قهر و استیلا و انسجام به جای اتهام است.

رییس قوه مجریه با تاكید بر اینكه امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبر نیازمند است، اظهار داشت: امروز ما نه تنها به میلادش بلكه به ارثی كه برای ما از فرهنگ گذاشته است نیازمندیم و باید آن مسیر را طی كنیم. آنهایی كه به ناروا بنام جهاد، دین و اسلام به آدم كشی و خشونت و افراط می پردازند، آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسیر اسلام هراسی و اسلام ستیزی قدم گذاشته اند حتی اگر مزدور نباشند و برخی از آنها دوستان نادان باشند.

رییس جمهوری در پایان خاطرنشان كرد: همه ما باید به ندای وحدت پیامبر بیش از گذشته گوش فرا دهیم و پرچم اسلام را در سراسر جهان اسلام به اهتزاز درآوریم. راه ما همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند جذب حداكثری و دفع حداقلی باشد. راهمان را با عزت و مصلحت ادامه خواهیم داد.

سیام**9012**1599

سرخط اخبار سیاست