۲۴۵ اعتبارنامه به مجلس ارسال شد/ صدور اعتبارنامه منتخبان مرحله دوم پس از تأیید انتخابات

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ما در وزارت کشور منتظر تأیید صحت انتخابات در حوزه‌های ۲۲ گانه‌ که در مرحله دوم برگزار شد هستیم. به محض آنکه شورای نگهبان انتخابات را تأیید کند، ما هم اعتبارنامه‌ها را در اختیار منتخبان قرار خواهیم داد.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به اعتبارنامه‌های نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، گفت: براساس ماده ۱۰۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور باید پس از فراهم‌شدن مقدمات افتتاح مجلس، از نمایندگان منتخب دعوت کند تا در تهران حضور پیدا کنند. منتخب نیز موظف هستند ظرف ۵ روز از تاریخ دعوت وزیر کشور، خود را به معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نامه‌نگاری لازم انجام و دعوت‌نامه‌ها برای منتخبان آماده شده است. به جهت اینکه ۷ خرداد ماه روز افتتاحیه مجلس دوازدهم است، طبعاً منتخبان به معاونت قوانین مراجعه خواهند کرد و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی، ۲۴۵ اعتبارنامه منتخبان در مرحله اول را قبل از دور دوم انتخابات ارسال کردیم و در اختیار معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: منتخبان مرحله اول که اعتبارنامه آنها توسط هیأت‌های اجرایی، نظارت، فرماندار و ... امضا شده است، می‌توانند با مراجعه به معاونت قوانین، اعتبارنامه‌های خود را تحویل بگیرند.

اسلامی تصریح کرد: ۲۴۵ اعتبار نامه امضا شده، با طراحی جدید ایرانی ـ اسلامی برای نخستین بار در یک قالب جدید در اختیار منتخبان قرار می‌گیرد.

وی گفت: طی مکاتبه‌ای که امروز با مجموعه منتخبان داریم، اعتبارنامه‌ها تا روز افتتاحیه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و می‌توانند در افتتاحیه مجلس دوازدهم شرکت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره اعتبارنامه‌های منتخبان مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم گفت: ما در وزارت کشور منتظر تأیید صحت انتخابات در حوزه‌های ۲۲ گانه‌ای هستیم. به محض آنکه شورای نگهبان انتخابات را تأیید کند، ما هم اعتبارنامه‌ها را در اختیار منتخبان قرار خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha