۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۲۳
کد خبر: 81448142
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت نير: امروز بيش از هز زمان به وحدت نياز داريم

اردبيل - ايرنا- امام جمعه موقت شهرستان نير گفت : امروز بيش از هر زمان ديگر ضرورت وحدت، انسجام و يكپارچگي در جامعه اسلامي احساس مي شود.

به گزارش ايرنا ، حجت‌الاسلام دوستعلي رباني در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان نيربا تبريك فرا رسيدن هفته وحدت، اين هفته را ضرورتي ميان مسلمانان در جهت اتحاد و انسجام دانست و اظهار كرد: هرگاه وحدت شيعه و سني بر اساس ارزشهاي مكتبي باشد آنچنان مستحكم و پايدار خواهد بود كه زمينه سازندگي و توسعه را در پي خواهد داشت به گونه‌اي كه دشمنان جرات كوچكترين تعرض را نخواهند يافت.

وي با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان براي جلوگيري از وحدت اسلامي در ميان اديان الهي، گفت: هيچ‌گاه در طول تاريخ سراغ نداريم كه شيعه و سني از اختلاف سود برده باشند و از وحدت ضرر كرده باشند.

امام جمعه موقت نير با اشاره به اينكه دشمن از طريقي در طول تاريخ به تفرقه‌افكني ميان شيعه و سني دسيسه‌آفريني كرده است، گفت: دشمنان در طول تاريخ از طريق جنگ سخت يا مسلحانه و جنگ نرم يا گرفتن هويت ديني از جوامع اسلامي توطئه‌ها و دسيسه‌هاي بسياري در راستاي عدم وحدت شيعه و سني طراحي كرده است.

وي گفت: امروز بيش از هر زمان ديگر ضرورت وحدت، انسجام و يكپارچگي در جامعه اسلامي احساس مي شود تفرقه افكني در بين فرق اسلامي يكي از سياستهاي اصلي دشمنان اسلام است كه بايد براي مقابله با آن بر آمادگي و توانمندي خود بيافزاييم.

حجت‌الاسلام رباني با بيان اينكه وحدت در جامعه اسلامي بايد راهبرد همه بخشها، مسوولان و اقشار جامعه باشد گفت: يكپارچگي و انسجام مسلمين توان آنان را براي حركت در مسير تعالي و پيشرفت افزايش مي دهد لذا بايد همه در جهت تحقق آن گام برداريم.

او با گراميداشت هفته سوادآموزي و تبريك اين روز به فعالين اين عرصه افزود: تمامي دستگاه ها باهماهنگي و همكاري يكديگر بايد نسبت به ريشه كني بيسوادي اقدام كنند.

امام جمعه موقت نير با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به بيست و سومين اجلاس سراسري نماز اظهار داشت: نقش مسجد در تقويت ديني و برنامه هاي اسلام نقش برجسته اي است.

وي با بيان اينكه برنامه هاي ديني مساجد در ترويج دين اسلام نقش بسزايي داشته است، افزود: برنامه هاي تاثير گذار اهل مسجد به عنوان تربيت نيروي انساني متعهد و متدين توانسته موجب زنده نگه داشتن اسلام شود بطوريكه مساجد با كاركردهاي متنوع مي توانند ظرفيتهاي بالايي داشته باشند.

حجت الاسلام رباني با اشاره به با بيان اينكه در بخش ساخت مسجد در كشور كوتاهي شده است ادامه داد: بايد در ساخت مسجد اهتمام ويژه اي صورت گيرد و بسترهاي لازم را جهت اقامه نماز در سطح كشور فراهم كند.

7116/530

سرخط اخبار استان‌ها