۸ دی ۱۳۹۳، ۰:۰۹
کد خبر: 81441841
T T
۰ نفر

سقز - سنندج - ايرنا - مسوول انجمن هنرهاي تجسمي 'روناهي' شهرستان سقز گفت: هنرمندان سقزي، شهرداري و شوراي اسلامي سقز را با هدف زيباسازي شهري ياري مي دهند.

صادق عرفاني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: جمعي از هنرمندان هنرهاي تجسمي سقز در قالب هياتي 9 نفره با شهردار و اعضاي شوراي شهر ديدار كردند تا در جهت زيبا سازي شهر با آنها نيز مشورت و همفكري شود.

او با بيان اينكه يكي از مشكلات مبلمان شهري بحث ناهنجاري بصري است گفت: رعايت اصول هنري در نصب تنديس، شيوه نورپردازي ميدان ها و بلوارها و نقاشي ديواري باعث زيبايي شهر و لذت بردن بيشتر شهروندان از آن خواهد شد.

او تاكيد كرد: همچنان كه آلودگي صوتي مي تواند موجب ناراحتي براي شهروندان شود، آلودگي بصري نيز براي همشهريان در بحث مبلمان شهري مطرح است و عدم رعايت اصول هنري در زيباسازي شهر براي شهروندان ناخوشايند خواهد بود.

او با بيان اينكه شهردار قول مساعد داده است كه با اين انجمن همفكري كند گفت: نشستي نيز با جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر سقز برگزار شد و اعضاي شورا قول مساعد دادند كه در اجراي برنامه هاي مربوط به زيباسازي شهر از جمله نصب تنديس و اجراي نقاشي بر روي ديوار از اين انجمن مشورت بگيرند.

ماجد رضايي، مسوول روابط عمومي شهرداري سقز نيز هدف از اين ديدار را همفكري و نيل به راهكارهاي اساسي در جهت انجام كارهاي فرهنگي و زيباسازي سطح شهر عنوان كرد.

9 انجمن فرهنگي، هنري و ادبي در شهرستان سقز مشغول فعاليت هستند.

شهر سقز به عنوان دومين شهر بزرگ استان كردستان در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.ك/3

533

سرخط اخبار استان‌ها