۳ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۴۸
کد خبر: 81437377
T T
۰ نفر
كاهش قیمت جهانی نفت برای فشار آوردن به ایران در مذاكرات هسته ای است

نوشهر - ایرنا -نماینده مردم نوشهر،چالوس و كلاردشت درمجلس بااشاره به روند نزولی قیمت جهانی نفت،گفت كاهش قیمت جهانی نفت برای فشار آوردن به ایران در مذاكرات هسته ای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،'قاسم احمدی'عصرچهارشنبه در نهمین جلسه شورای اداری نوشهر در فرمانداری این شهرستان،اظهارداشت:دشمن با ترفندهای مختلف به دنبال آسیب رساندن به انقلاب است كه با خون شهدا و مقاومت مردم اقتدار یافته است.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاكید كرد: با همكاری برخی از كشورها از جمله عربستان قیمت جهانی نفت به پایین ترین قیمت در چند سال اخیر رسیده است.امروز قیمت نفت به بشكه ای 52 دلار رسید و این درحالی است كه عربستان حتی حاضر به همكاری با اعضای اوپك نیز نیست و اعلام كرده حاضر است قیمت نفت رابه بشكه ای 35 دلارنیز برساند.

احمدی خاطرنشان كرد: ایجاد این شرایط سخت برای تحت تاثیرقراردادن موضع ایران در مذاكرات هسته ای است تا بتواند شرایط مورد نظر خود را به ایران اسلامی تحمیل كنند.

وی ادامه داد: برغم این حركت دشمن، نظام ولایتمدار ایران همچون زمان های دیگر با تكیه بر باورهای دینی و ملی خویش با صلابت بر خواسته مشروع خود ایستاده و رییس جمهوری نیز در سخنرانی اخیر خود با اشاره به اهمیتی كه ملت ایران به تعامل با جهان می دهند، در برابر خواسته های نامشروع ایستاده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و كلاردشت همچنین با اشاره به تحریم روسیه از سوی غرب افزود:باتوجه به سفری كه به این كشور داشتم هم اكنون تمامی شرایط برای افزایش فعالیت های اقتصادی ایران فراهم است و باید با برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های موجود از این شرایط ایجاد شده نهایت بهره راببریم.

احمدی به رشد حدود 14درصدی بودجه عمومی دولت در بودجه سال 94 اشاره كرد و گفت: بودجه عمومی دولت كه شامل منابع عمومی دولت و درآمدهای اقتصادی دولت از جمله فروش نفت و كسب مالیات در بودجه سال آتی 2 میلیون و 673 هزار و 577 میلیارد ریال تعیین شده است درحالی كه درسال گذشته این بودجه 2 میلیون و 350 هزار و85 میلیارد ریال بود.

وی خاطرنشان كرد: صرف نوشتن بودجه كافی نیست بلكه باید با كسب درآمد از فروش نفت و دریافت مالیات نیازها تامین شود و از سوی دیگر بودجه نفتی با بشكه ای 95 دلار بسته شد كه امروز به 52 دلار رسیده است كه ادامه این روند موجب آسیب رسیدن به دستگاه های اجرایی و مردم می شود كه نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است.

وی با انتقاد از نحوه برخورد با پدیده ساخت و ساز غیر مجاز، افزود: این نحوه برخورد موجب فرار سرمایه گذار از استان های شمالی می شود كه باید بر طبق اصل 28 قانون اساسی، دولت برخورد بهتری با این پدیده داشته و با بهره گیری از راهكارهای مناسب علاوه بر جذب سرمایه گذار به ایجاد اشتغال نیز اقدام كند./2

1295/1535/608/1547

سرخط اخبار سیاست