۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۰
کد خبر: 81432752
T T
۰ نفر

گذری بر چند خبر از شهرستان های استان گلستان

۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۰
کد خبر: 81432752
گذری بر چند خبر از شهرستان های استان گلستان

گرگان - ایرنا - فرماندار گرگان با بیان اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: امنیت و رفاه مردم ما مدیون و مرهون خون شهدای گرانقدر است و در این زمینه هر كاری كه لازم است باید صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، حیدرعلی احمدی در نشست هم اندیشی برگزاری یادواره 1400 شهید شهرستان گرگان افزود: ما باید سیره و روش شهدا را الگوی خود قرار داده و از پیروان واقعی راه شهدا باشیم و با برگزاری مراسم یادواره شهدا یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم و اهداف آنان را برای نسل جوان بازگو كنیم.

یادواره 1400شهید گرگان مصادف با سالروز شهادت امام رضا (ع) دوشنبه اول دی همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء، سخنرانی و مداحی در امامزاده عبدا.. (ع) گرگان برگزار خواهد شد.



*راه اندازی دفتر اصناف در شهر فاضل آباد



دفتر اصناف در شهر فاضل آباد طی مراسمی با حضور فرماندار علی آبادكتول، مدیركل صنعت، معدن و تجارت گلستان، نماینده مردم علی آباد كتول در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستان، در شهر فاضل آباد آغاز به كار كرد.

این دفتر علاوه بر رسیدگی و انجام امور مربوط به واحدهای صنفی بخش، بر كلیه فعالیت های واحدهای صنفی اعم از خدماتی و تولیدی و توزیعی نیز نظارت خواهد داشت.



*بازدید نماینده مردم كردكوی،بندرگز و بندرتركمن از زندان گرگان



گرگان - نماینده مردم كردكوی، بندرگز، گمیشان و بندرتركمن به منظور بررسی وضعیت زندانیان گرگان و مسائل و مشكلات آنان از زندان مركزی گرگان بازدید كرد.

دكتر محمدجواد نظری مهر به اتفاق دكتر هنرور معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی استان از قسمت های مختلف زندان اعم از آسایشگاه در حال ساخت نیمه باز، كارگاه های فنی و حرفه ای، سالن ورزشی در حال ساخت، زمین های فوتبال چمن و ساحلی و اماكن بهداشتی زندان گرگان بازدید كردند.

در ادامه نظری مهر در مراسم عزاداری كه در اندرزگاه مركزی زندان برگزار شد در جمع مددجویان ابراز امیدواری كرد كه مددجویان با سرلوحه قرار دادن اخلاق و رفتار ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام (ص) مسیر زندگی خود را به سمت درست هدایت نمایند.



*برگزاری نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) در علی آبادكتول



فرماندار علی آبادكتول در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) با تسلیت فرا رسیدن 28 صفر گفت: ما در آستانه دو رویداد مهم تاریخی و مذهبی شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر (ص) كه هر كدام جایگاه ویژه در جهان تشیع و نقش مهمی در تاریخ اسلام دارند قرار داریم.

احمد تجری مفرد با اشاره به بیانات امام راحل (ره) كه فرموده بود محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است گفت: این دو رویداد در ترویج فرهنگ اسلامی به ویژه مسائل شیعه نقش بسزایی دارند و ما هم به عنوان مسئولان اجرایی شهرستان و متولیان دولت موظفیم در راستای ساماندهی و برنامه ریزی اصولی در برپایی این دو مراسم با مشاركت مردم همكاری لازم را داشته باشیم.

وی اضافه كرد: 28 صفر یكی از روزهای تاریخی دین اسلام و جایگاه و عظمت پیامبر اسلام است، جایگاهی كه اگر ساعت ها در مورد آن گفته شود باز كم گفته ایم، لذا اصلی ترین الگوی اسلام و پیامبر (ص) محور وحدت است كه تمامی شیعیان جهان را در بر گرفته است.

در این جلسه عنوان شد كه مراسم عزاداری این مناسبت ساعت سه بعد از ظهر یكشنبه در مسجد جامع شهر علی آبادكتول و همزمان در مسجد جامع شهر فاضل آباد برگزار می شود.



*دهیاران بازوان اجرایی دولت در روستاها



فرماندار علی آبادكتول در نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان گفت: دهیاران به عنوان بازوان اجرایی دولت در روستاها هستند.

احمد تجری مفرد افزود: بی شك هر آن چه كه در توسعه و رشد كشاورزی و صنایع روستایی نقش دارد برگرفته از زحمات روستاییان است و نشان از اهمیت مسئولیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها دارد.

فرماندار علی آبادكتول تأكید كرد: شوراهای اسلامی در كنار دهیاران می توانند نقش مؤثری در رشد جامعه روستایی داشته باشند.

تجری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: امروز لازم است روستاها و مدیریت روستایی در چشم اندازهای تعیین شده در راه رسیدن و تحقق اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با تأكید بر این كه روستا محوریت تولید جامعه است گفت: مدیریت خوب و كارشناسی شده و قانونمند در روستاها ضمن همراهی و كمك رسانی به دولت می تواند جامعه روستایی را به سمت رشد و شكوفایی به پیش ببرد.

فرماندار علی آبادكتول همچنین اظهار كرد: همه آحاد ملت باید در راه توسعه و پیشرفت نظام همراه و همگام با دولت و رهبری قدم بردارند تا شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسیر اقتصاد مقاومتی باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این كه خدمت به مردم نوعی عبادت است و دولت نیز تلاش مضاعف دارد تا مشكلات در روستاها حل شود، افزود: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به روستاها دارد و از این رو با ارائه راهكارهایی سعی دارد در مسیر توسعه همه جانبه روستاها گام بردارد.

در پایان سیدموسی میردیلمی نماینده بخشداری مركزی علی آبادكتول گزارشی از مشكلات دهیاری ها ارائه كرد.

این نشست با هدف صیانت و استفاده بهینه از اعتبارات دهیاری ها و تشریح طرح مشاركت روستاییان در راه اندازی واحدهای تولیدی در فرمانداری علی آبادكتول برگزار شد.



*برگزاری نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان تركمن



فرماندر بندرتركمن در سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان تركمن از آمادگی اداره های تابعه برای همكاری با ثبت احوال در ثبت بهنگام وقایع حیاتی خبر داد.

مرجان نازقلچی با تبریك هفته ثبت احوال گفت: در جلسه 30 آذر 1297 به تصویب هیئت وزیران با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی، ثبت احوال كشور تاسیس شد.

در این جلسه نودهی رئیس ثبت احوال بندرتركمن نیز با ارائه عملكرد در باره آرشیو الكترونیكی اسناد و ثبت وقایع چهارگانه در شش ماهه اول سال جاری توضیحاتی را ارائه كرد.

وی همچنین به فعالیت های انجام یافته در زمینه پوشش وقایع حیاتی پرداخت و مواردی را در خصوص صدور كارت هوشمند ملی ارائه نمود.

در ادامه اعضای جلسه، راهكارها و پیشنهادهای عملی خود را در جهت ارتقاء طرح پوشش ثبت وقایع، بیان كردند.

پیش از جلسه فرماندار از امكانات و تجهیزات اداره ثبت احوال بندرتركمن بازدید كرد.



*عمق بخشی برنامه های ابلاغی تحقق بخش مدیریت جهادی است



فرماندار گرگان در جلسه ماهانه فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات شهرستان گفت: مجاهدت در عمق بخشی و غنی سازی برنامه های ابلاغی پایگاه های بسیج ادارات تحقق بخش مدیریت جهادی است.

حیدرعلی احمدی با بیان این كه پایگاه های بسیج ادارات تسهیل كننده مرام خدمتگزاری در ادارات دولتی هستند اظهار كرد: باید تلاش كنیم پایگاه های بسیج ادارات از آفت های رایج تشكل های مشابه موجود در ادارات مبرا باشد.

وی یكی از وظایف اصلی اعضای پایگاه های مقاومت بسیج ادارات را ترویج روحیه جهادی و مدیریت جهادی بیان كرد.

وی با بیان وظایف ادارات دولتی نسبت به ارباب رجوع گفت: وظیفه ادارات پاسخگویی به مطالبات مردم است كه ولی نعمتان ما هستند، از این رو پایگاه های مقاومت بسیج ادارات باید در تكریم ارباب رجوع پیشقدم باشند تا میزان رضایتمندی مردم روزافزون باشد.

احمدی در مورد مجمع بسیج شهرستان گفت: مجمع بسیج حامی مدیران اجرایی شهرستان در رفع مشكلات موجود و بانی برون رفت از تنگناهاست.

وی همچنین بر لزوم همكاری دستگاه ها در جهت اعزام كاروان راهیان نور تأكید كرد.



*افراد جامعه می توانند با انجام وقف، جایگاه خود را در دنیا و آخرت جاودانه نگه دارند



فرماندار بندرگز با بیان این كه قرآن كریم جایگاه خاصی برای وقف قائل شده و آن را یك اخلاق انسانی و یك ارزش فرهنگی و اسلامی می داند گفت: افراد جامعه می توانند با انجام وقف، جایگاه خود را در دنیا و آخرت جاودانه نگه دارند.

'علی اصغر میرزایی' ضمن گرامیداشت هفته وقف افزود: هر شخصی با انجام وقف علاوه بر كسب رضای حق تعالی توانسته دل های بی شماری را شاد كند.

وی با تأكید بر این كه وقف یك سنت الهی است كه اهل بیت (ع) به آن اهتمام داشتند، افزود: باید وقف جمعی در جامعه نهادینه شود.

میرزایی، از وقف به عنوان اشاعه دهنده حس نوع دوستی، تعاون، همكاری و وحدت در جامعه یاد كرد و گفت: نیت حسنه وقف مبنای دینی ما است و باید نسبت به ترویج آن تلاش كرد.



*نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان تركمن



فرماندار بندرتركمن در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بر ارائه گزارش دستگاه های عضو شورا تأكید كرد و گفت: كلیه دستگاه های عضو شورا باید با جدیت با این بلای خانمانسوز مبارزه نمایند چرا كه علت بیشتر آسیب های اجتماعی اعتیاد است.

مرجان نازقلچی افزود: با توجه به تحقیقاتی كه صورت گرفته 60 درصد طلاق ها در كشور، 75 درصد كودك آزاری، 70 درصد همسرآزاری و همچنین 90 درصد از سرقت هایی كه صورت گرفته سر پل آن اعتیاد است و لازم است كلیه دستگاه ها با جدیت و پشتكار با این بلای خانمانسوز مبارزه كنند.



*شهرستان آق قلا به قطب اقتصادی و صنعتی گلستان تبدیل خواهد شد



فرماندار آق قلا در جمع مدیران واحدهای صنعتی شهرستان گفت: با توجه به افتتاح كریدور شمال - جنوب در آینده نزدیك این شهرستان به قطب اقتصادی و صنعتی استان گلستان تبدیل خواهد شد.

الیاس هیوه چی اتصال راه آهن كشورمان را به كریدور شمال - جنوب یك فرصت طلایی برای توسعه صنعت استان و شهرستان خواند و اضافه كرد: افتتاح راه آهن ایران – تركمنستان – قزاقستان و اتصال 15 جمهوری آسیای میانه به آب های گرم از مسیر ایران، تحول بسیار بزرگی است كه باید بخش صنعت ما از آن استفاده كند.

فرماندار آق قلا افزود: با افتتاح این خط ریلی در كنار سایر ظرفیت های حمل و نقل استان همچون فرودگاه گرگان در آینده نزدیك شاهد جهش اقتصادی بزرگی در استان و بالاخص شهرستان آق قلا خواهیم بود.

وی اضافه كرد: زیرساخت ها و بسترهای لازم در شهرستان آق قلا برای تجارت، حمل و نقل و تولید آماده است و این فرصتی استثنایی برای تولیدكنندگان شهرستان است كه بتوانیم بازارهای جدیدی را بدست بیاوریم.

هیوه چی تأكید كرد: افق های پیش رو می تواند ما را به دنیای مدرن امروز متصل كند و با وجود این فرصت ها می توانیم برندهای خودمان را در دنیا مطرح كنیم و این فرصتی است كه مدیران حوزه صنعت و تجارت و فعالان اقتصادی منطقه نبایستی از دست بدهند.



*افزایش شبكه داخلی آبفار در روستاهای شهرستان بندرگز



مدیر امور آبفار شهرستان بندرگز از توسعه شبكه داخلی در روستاهای 'جفاكنده، گل افرا، حسین آباد و استون آباد' این شهرستان خبر داد و گفت: این مدیریت برای آبدار كردن مشتركین جدید این روستاها اقدام به توسعه شبكه داخلی به طول 680 متر كرده است.

عبدالحسین نجاتی افزود: اجرای این عملیات 110 میلیون ریال هزینه در برداشته است.



*رشد تولیدات صنعتی شهرستان در گرو همكاری متقابل است



فرماندار آق قلا در جلسه بررسی مشكلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرك صنعتی آق قلا گفت: مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند از تولید و سرمایه گذاری حمایت كنند چرا كه مشكل اصلی كشور اشتغال است.

الیاس هیوه چی اضافه كرد: مدیران دستگاه اجرایی می توانند در سایه قانون به بخش تولید كمك كنند ضمن آن كه این انتظار هم از تولیدكننده وجود دارد كه از قانون تبعیت داشته و در چارچوب آن گام بردارد.

وی با بیان این كه سلامت نیروی كار اساس توسعه پایدار در بخش صنعت است؛ تاكید كرد: بایستی همگرایی و همفكری بین تولیدكننده و دستگاه های اجرایی در جهت توسعه روند تولید محصول با كیفیت و مرغوب شكل بگیرد و لازم است این دو بخش با تعامل فی مابین پشتیبان و كمك كننده همدیگر باشند.

فرماندار اضافه كرد: امروز انسان به عنوان محور توسعه پایدار مطرح است و تمام تلاش دولت و مدیران این است كه در راستای سلامت نیروی كار گام بردارند و قریب به دو دهه است كه بحث افزایش تولید و ارتقاء كیفیت محصول در سایه سلامت نیروی كار مطرح می باشد.

هیوه چی تاكید كرد: اگر بخواهیم در بخش تولید با كشورهای تراز اول صنعتی رقابت كنیم باید به مسئله سلامت كارگر اهمیت بدهیم چرا كه امروزه سلامت كارگر است كه محصول ما را تضمین می كند.

در ابتدای این جلسه رحیمیان رئیس هیات امنای شهرك صنعتی و شریعت رئیس پایگاه بسیج شهید برونسی شهرك صنعتی آق قلا و تعدادی از تولیدكنندگان و مدیران واحدهای صنعتی، در خصوص مشكلات زیرساختی شهرك صنعتی و مسایل كاری تولیدكنندگان با مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش صنعت مطالبی عنوان داشتند.

602

سرخط اخبار استان‌ها