۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 81431376
T T
۰ نفر
كارشناس مركز تخصصي نماز:
اجلاس سراسري نماز فرصتي براي گسترش فرهنگ نماز در جامعه است

دزفول - ايرنا - كارشناس مركز تخصصي نماز حوزه علميه قم برگزاري اجلاس سراسري نماز به ميزباني استان خوزستان را فرصتي براي گسترش فرهنگ نماز در جامعه عنوان كرد و گفت:نماز لازمه رسيدن به قلب مطمئنه است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام 'حسين صفري ' روز پنجشنبه در همايش نماز شهرستان دزفول در مصلاي امام علي(ع) اين شهر افزود:برگزاري اجلاس نماز فرصتي ارزشمند براي گسترش معنويت در جامعه است.

وي گفت:نماز بايد به عنوان واجبترن فريضه الهي در جامعه جاري باشد و مسلمين تمسك شديد به آن داشته باشند.

اين كارشناس مذهبي افزود: نماز نماد اصلاح رابطه انسان با خداست كه تمام اعمال انسان به طبع نماز او سنجيده مي شود.

كارشناس مركز تخصصي نماز حوزه علميه قم به ويژگي بازدارندگي نماز اشاره كرد و گفت: حقيقت نماز توجه به آن است و نمازي كه در آن توجه نباشد ناقص است و بازدارنده نخواهد بود.

وي همچنين بكار بردن عبارت جشن تكليف براي دختران را اشتباه خواند و گفت:بايد عنوان جشن تشرف را به جاي جشن تكليف بكار برد زيرا افراد با نماز به زيارت الهي مشرف مي شوند.

حجت الاسلام صفري ارزش انسان را به دينداري و دين فهمي دانست و گفت:تا بينش ، نگرش ، انگيزش ، روش و منش فرد اصلاح نشود نماز وي اصلاح نخواهد شد.

وي زمان اقامه نماز را زمان اداي امانت الهي عنوان كرد و گفت:نمازي كه براي خدا برپا شود داراي ارزش والايي است در حالي كه برخي افراد نماز را براي نمايش و اهل دنيا اقامه مي كنند كه اين نماز فاقد ارزش است.

وي توجه ، اخلاص ، اقامه نماز در اول وقت ، نماز جماعت ،مراقبت و محافظت ،مداومت ،صبر و حوصله و خشوع را هشت ستون نماز عنوان كرد و گفت:نمازي با خشوع همراه است كه تمام وجود انسان را در برگيرد.

در آستانه اجلاس سراسري نماز در استان خوزستان ، همايش نماز شهرستان دزفول به عنوان مقدمه اي براي اين اجلاس سراسري با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

اجلاس سراسري نماز 10 و 11 دي ماه در اهواز برگزار مي شود.

7278/648

سرخط اخبار استان‌ها