۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81431305
T T
۰ نفر
عضو كميسيون انرژي:بودجه سال 94 بر اساس نفت 60 دلار تعيين شود

آبادان- ايرنا-نائب رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت:معتقدم مجلس بايد بودجه سال آينده را بر نفت 60 دلاري محاسبه و تصويب كند.

'محمد سعيد انصاري' پنجشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود:بايد اين واقعيت تلخ را قبول كنيم كه ديگر نمي توان به قيمت پرنوسان نفت، دل ببنديم.

وي با بيان توطئه هاي دشمنان براي كاهش قيمت نفت، ادامه داد:كاهش قيمت نفت، توطئه اي سياسي است و برخي از اين موضوع، اقتصاد ايران را هدف قرار داده اند تا ميزان تاثيرگذاري اين كشور را در تحولات منطقه اي و جهاني كاهش دهند.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي راه برون رفت از توطئه جديد عليه اقتصاد كشور را اجراي صحيح اقتصاد مقاومتي مدنظر مقام معظم رهبري و كاهش اتكاي دولت به منابع صادرات نفت دانست و گفت: هر چند اين امر به اقتصاد دولتي و مردم تاثير منفي خواهد گذاشت ولي در نهايت اقتصاد را از اتكا به فروش نفت بي نياز مي كند.

انصاري برگزاري همچنين با يادآوري برگزاري نمايشگاه توانمندي صنعت نفت در اهواز، اظهار داشت:امروز به واسطه تحريم ها توانستيم بسياري از قطعات حساس و تاثيرگذار در صنعت نفت را در كشور توليد كنيم.

نائب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:مي توان با اتكا به داشته هاي اقتصادي و تجاري و نيروي انساني كارآمد كشور را به گونه اي اداره كرد كه احتياجي به منابع ارزي حاصل از فروش نفت نداشته باشيم.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي با بيان توان دفاعي بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران، اضافه كرد:همانطور كه صنعت دفاعي كشور پيشرفت هاي خوبي داشته است بايد در ساير بخش ها صنعتي نيز اين رويه را در پيش بگيريم.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان مشكلات پيش آمده در پالايشگاه آبادان و تعطيل شدن واحد گوگرد سازي آن بنا به دستور دادستان آبادان، گفت:دو پالايشگاه اراك و آبادان، دولتي هستند و بايد تلاش كنيم تا سطح فرايند در پالايشگاه آبادان را به سطح پالايشگاه اراك برسانيم.

وي اظهار داشت:آبادان پالايشگاه قديمي است و احداث فاز 2 پالايشگاه آبادان مستلزم حركت اقتصادي است.

انصاري از انعقاد قرارداد ساخت فاز توسعه اي پالايشگاه آبادان با چين خبر داد و ادامه داد:همه مقدمات اجرايي اين توافقنامه انجام شده است و فقط مسائل مالي آن دچار مشكل است كه در اولويت وزارت اقتصاد و دارايي و نفت قرار دارد.

7102/547

سرخط اخبار استان‌ها