۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81430710
T T
۰ نفر
مديركل شوراهاي وزارت كشور: توسعه محلي پيش نياز توسعه ملي است

بجنورد - ايرنا - مديركل امور شوراها و شهرداري هاي وزارت كشور گفت: براي رسيدن به توسعه پايدار ملي بايد توسعه محلي را جدي گرفت و در اين راستا نقش شوراها پررنگ تر مي شود.

به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان شمالي در روز چهارشنبه 'بهزاد افشار' در گردهمايي شوراهاي اسلامي شهرهاي اين استان در بجنورد اظهار كرد: شورا تنها نهادي است كه مي تواند دولت را ياري كند و بايد با قدرت و جديت اين مسير را دنبال كند.

وي به دو حركت اساسي براي تقويت نظام شوراها اشاره كرد و افزود: نخبگان كشور بايد مجاب شوند كه نظام شورايي، پايدارتر و قدرتمندتر از قبل است و از سوي ديگر افزايش رضايت مردم نيز عامل مهمي براي تقويت نظام شوراهاست.

وي تجربه مشاركت عمومي و مردم سالاري ديني در كشور را از مهم ترين فرصت هاي شورا دانست و گفت: شوراها در مناطقي كه داراي همگرايي اجتماعي بوده اند بهتر توانسته اند مشاركت عمومي را برانگيزند و امور را پيش ببرند.

افشار همچنين به تهديدها و آسيب هاي شورا پرداخت و گفت: برهم خوردن ثبات مديريت شهري، عدم آگاهي اعضاي شورا نسبت به مجموعه قوانين مرتبط با شوراها از آسيب هاي اين نهاد است.

مديركل امور شوراها و شهرداري هاي وزارت كشور با تاكيد بر اين نكته كه اصلاح امور بهتر از تغيير مديريت است، گفت: عزل و نصب شهرداران به صورت مكرر و پشت سرهم سودي به حال شهر و مردم نخواهد داشت.

افشار اظهار كرد: شهرهاي كوچك و بزرگ ما بدون مشاركت مردم مديريت نمي شوند پس شورا به عنوان عنصري تاثيرگذار در مديريت واحد شهري نقشي عمده دارد.

به گفته افشار در حال حاضر 130 هزار نفر در كشور عضو شوراهاي اسلامي هستند. ك/1

626

سرخط اخبار استان‌ها