۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 81419847
T T
۰ نفر
دو حافظ نونهال گيلاني به مسابقات حفظ قرآن كشور راه يافتند

رشت - ايرنا - مسوول امور قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان از راهيابي دو حافظ نونهال استان به مسابقات حفظ قرآن كشور خبر داد .

' محمد تقي مسنني ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : امير محمد گلي نژاد در حفظ 10 جزء و پرهام وهابي در حفظ 20 جزء قرآن كريم جزو نفرات برگزيده براي حضور در مسابقات كشوري حفظ قرآن كريم و رقابت با حافظان نونهال كل كشور انتخاب شده اند.

وي اظهار كرد : اين دو نونهال از ميان حدود يكصد نفر از شركت كنندگان در آزمون شفاهي حفظ قرآن زير 12 سال انتخاب شده اند.

مسنني ادامه داد : همچنين معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به پاس تقدير از قرآن آموزان در هفته بسيج از ميان همه قبول شدگان آزمون در سطح كشور ، افرادي را با انجام قرعه كشي از استان هاي مختلف (به تناسب شركت كنندگان در آزمون) براي اهداي كمك هزينه سفر به حج عمره (18 نفر)، عتبات عاليات (58 نفر) و مشهد مقدس (88 نفر) را انتخاب كرد.

به گفته مسوول امور قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان ، در ميان افراد برگزيده فهيمه محمودي از موسسه نور الثقلين تالش (شركت كننده در رشته مفاهيم مقدماتي) برنده كمك هزينه سفر به عتبات عاليات؛ رقيه تيغ نورد از موسسات آزاد شهرستان فومن (شركت كننده در حفظ پنج جزء) برنده كمك هزينه سفر به مشهد مقدس و سيده سارا موسوي از موسسه حراء سرزمين وحي شهرستان رشت (شركت كننده در حفظ سه جزء) برنده كمك هزينه سفر به مشهد مقدس شده اند .

دوازدهمين دوره آزمون قرآن كريم در مهر ماه سال جاري برگزار شد و بيش از 800 نفر از سراسر استان در دو بخش حفظ و مفاهيم و در شش حوزه امتحاني تالش، ماسال، صومعه سرا، رشت، لاهيجان و رودسر در اين آزمون شركت كردند.ك/3

1881/604

سرخط اخبار استان‌ها