كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در نشست هفته آينده با وزير علوم مقوله بورسيه دانشجويان را پيگيري  مي كند

ساري-ايرنا- نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در نشست هفته آينده با دكتر 'فرهادي ' وزير علوم مقوله بورسيه دانشجويان را پيگيري مي كند.

' عبدالوحيد فياضي ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بايد سرانجام موضوع بورسيه دانشجوياني كه غير قانوني و بدون ضوابط و شرايط برخوردار شدند ،تعيين و تكليف شود.

وي در مورد كاهش قيمت نفت و لايحه بودجه سال 94 دولت كه قرار است ، فردا ( يكشنبه ) تقديم مجلس شود، اشاره كرد و گفت: از آنجاييكه نفت مهمترين منبع درآمدي كشور محسوب مي شود و قيمت آن نيز كاهش محسوسي يافت، همكاري و همفكري دولت و مجلس در كاهش تورم و رشد فعاليت اقتصادي بسيار مهم و ضروري است.

فياضي تصريح كرد :خروجي بررسي هاي لايجه بودجه سال 94 بايد به نفع قشر ضعيف و كم درآمد كشور باشد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه ماليات يكي از منابع مهم درآمدي بسياري از كشورهاي پيشرفته است، اظهار داشت: بايد نهادها ،دستگاه ها و موسساتي كه به هر دليلي از پرداخت ماليات معاف و يا در پرداخت آن فرار مي كنند، شناسايي و مورد بررسي مجدد قرار بگيرند.

فياضي گفت :مجلس بايد با ارايه راه حل اقتصادي ،دولت را از فشار هاي ناشي از كاهش قيمت نفت و كمبود درآمد نفتي و تحريم هاي اعمال شده همراه شود.

وي تاكيد كرد: البته در بررسي معافيت هاي مالياتي بايد به فكر اقشار ضعيف و موسسات و نهاد هايي كه از پرداخت ماليات معاف هستند اما در ارزش افزوده تاثير گذار دراقتصاد كشورند ،دقت شود.

فياضي در بخش ديگري به شهر چمستان نور با جمعيت حدود 50 هزار نفري حوزه انتخابيه اش اشاره كرد و گفت : پس از پيروزي انقلاب اسلامي به چمستان و نيازهاي مردم اين خطه كمتر توجه شده است.

وي با بيان اينكه هنوز اين شهر از يك مركز درماني مناسب بي بهره است، ادامه داد: ساخت درمانگاه تخصصي تامين اجتماعي از مصوبات هيات امناي سازمان بيمه تامين اجتماعي در دولت گذشته بوده است كه با پيگيري مجدد اين در اين دولت ،كلنگ ساخت اين درمانگاه روز گذشته با حضور ' نوربخش ' رييس سازمان تامين اجتماعي كشور به زمين زده شد.

نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: قول بهره برداري ساخت اين درمانگاه تخصصي 15ماه آينده از سوي ' نور بخش' به مردم چمستان داده شد كه اميدواريم اين اتفاق مهم و ضروري محقق شود.

مازندران 12نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد.ك/3

2585/608

سرخط اخبار استان‌ها